Пређи на главни садржај

NOMADI

Prije nekoliko dana ulazim u svoju firmu, i na stepenicama, osjetih neku radost i zahvalnost i rekoh poluglasno: "Hvala ti Bože za ovaj moj posao, ipak mi je dobro ovdje bilo!". I već sljedećeg trenutka druga mi je misao prošla kroz glavu, zapravo sjećanje. Sjetih se kada sam tog jednog pretprošlog septembra išao na posao, poslije dužeg godišnjeg odmora, i ista misao je prošla mojom glavom: "Dobro mi je ovdje, hvala ti Bože, najbolji posao koji sam imao u svome životu. Divne kolege, divna saradnja, i mnogo spokoja!".
I onda dok sam o tome pričao sa svojom koleginicom dok sam čekao da me primi potpredsjednik. Desilo se nešto iznenadjujuće. Kad sam ušao kod njega, obavijestio me je o odluci da će podnijeti ostavku. Njegova ostavka za mene kao savjetnika je takodje povlačila prestanak mandata tj. Gubitak posla. Izašao sam iz njegove kancelarije sa osmjehom. Tako sam se i onaj dan na stepenicama svoje firme,sjećaju ći se ovog, osmjehnuo. Osmajeh, jer znam svoga Gospoda.

Moj Gospod je od Gospod nomada, od postanka je bilo tako, Bog stočara a ne nekih zanatlija, nekih zemljoposjednika i trgovaca. Avram, Isak i Jakov su bili pastir, živjeli su pod šatorima. Zapovijedio im je bio da ne grade neke tvrde velike kuće, da ne kopaju vinograde i trže neko stalno nastanjenje. Već da uvjek budu spremni da podignu kolje, ugase logorske vatre i sa svojom lakom opremom krenu dalje, na bolje ispaše, na bujnije izvore, gdje će se njihov mali narod i njihovo blago, bolje napasati.
Rekao im je da ne puštaju korjene, da im ni za jedno mjesto srce ne prirasta. Ne spuštajte sidra! Da bi se lakše mogli u slučaju bude pokrenuti i krenuti u neke sigurnije i mirnije vode.
Samo nomadi razumiju da sve što posjeduju, je zapravo teret koji moraju nositi kad kreću dalje. Oni razumiju šta je pravo blago. Tamo gdje ti je blago, tamo ti je i srce! Ako je tvoje blago u nekim nekretninama i nekim stalnim radnim mjestima, biće ti teško da gledaš kada se sve to bude rušilo i propadalo, kad to budeš morao napustiti. Ali ako je naše blago na nebesima i naše srce će biti privezano na nešto nepropadljivo, nešto što smo imali juče i danas, ali će nas čekati tamo i sjutra, tamo gdje je naša destinacija.
Moj gospod nije gospod nekih lutalica i beskućnika, već gospod putnika namjernika, koji znaju odakle su, ko su i kuda idu. Koji znaju da je ovaj život takodje jedna usputna stanica. Za njih neki gubici i neki rastanci, su samo znak za promjeni smjera. Znak da su dovoljno dugo bili na toj usputnoj stanici, i da im se valja pokrenuti, ustati i nastaviti dalje.
Kad shvatimo da su neki odnosi i da su neka mjesta na kojima smo neko vrijeme bili, samo usputne stanice, život poprima nešto fantastično i potpuno novo. Bilo je dobro, možemo reći, i hvala Bogu za to, ali kao da je to signal da dižemo svoje šatore i da krećemo dalje. To nije put u neizvjesnost, za one koji znaju da to mjesto na kojem su bili nije njihova destinacija, već samo usputna stanica. Ali to mogu samo nomadi, jer poznaju svoga Boga, koji je Pastir dobri, koji nas vodi na tihane vode, dušu našu krijepi i pokazuje nam bolje proplanke i bolje ispaše od onih na kojima smo do sada bili.
Prijatelju, ovo nije poruka za svakog, ne možeš razumjeti ako u tvojim venama ne teče krv Pastira, koji noćiva pod vedrim nebom medju svojim ovcama. Koji ne traži skrovište od kamena i gline, ne traži sigurnost nekog mjesta gdje bi ostao da živi do kraja, sa mnogo dragog kamenja i hrane. Ovo nije poruka za one koji traže sigurnost u ovome svijetu, u nekim ljudima i nekim pozicijama.

Ovo što sam ja osjetio, je trubni signal za narod nomada da krene. Narod koji ne pokreću spoljni uticaji i stanje njihove imovine. Već taj glas u njima samima, koji kaže dobro mi je ovdje, hvala ti Gospode. Ali hvala ti i za ono što imaš za mene. Znam da je vrijeme da se ide dalje, ka svome cilju ka svojoj destinaciji. Ne žalim ni za čim, nema tuge i straha u meni, naprotiv radujem se novom pokretu, i putu koji stoji predamnom, koji me vodi do sljedećeg mjesta. Mjesta samo za mene, koji Si već providio i pripremio za mene Gospode.

Коментари

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski