субота, 19. новембар 2011.

ČARLI BRAUN

Počeću sa dijalogom iz crtanog filma Čarli Braun, kad Lusi se ljutito kaže Čarliju: "Željela bi da promijenim svijet!". "A od čega bi počela?" upita Čarli. "Od tebe!" reče Lusi.
Često nažalost smo kao ova naprasita djevojčica Lusi, pa kad razmišljamo o željenoj promjeni mislimo da tamo neko drugi treba da se mijenja. Mi zapravo samo možemo mijenjati sebe, odnosno naše stavove.
Čitam iznova jednu knjigu Džona Maksvela, koja govori o stavu, tačnije promjeni stava kao pokretaču poztivnih promjena u nama i oko nas. Istina je to da problemi ne leže u nekom tamo Čarli Braunu, već često mi nemamo ispravan stav prema tim stvarima koji nam se dešavaju.
A koji je to stav? Najbolje ćemo ga vidjeti iz riječi koje izlaze iz naših usta, na osnovu onogo šta radimo i onoga što mislimo i želimo. Promjena stava donosi promjenu govora a ona dalje donosi promjene u odnosima sa drugima i brzo uvidjamo da i one dojučerašnje ogromne prepreke neopraštanja, gorčine i ćutanja, su rješive.
Tu je i promjena u djelima. Jer kao što neko reče, lenjost je tajni sastojak neuspjeha, koji najčešće ostaje tajna onima koji su ga doživjeli. Tako da moramo pokazati konkretnim djelima ono u šta vjerujemo i što nam je u srcu. Takva djela su plodotvorna i donose željeni rezultat. I na kraju mi moramo da pokažemo istrajnost i volju, tada sve djeluje nama u korist, pa i trenutni neuspjeh. Jer ako imaš dobar stav u tim iskušenjima, možeš da ojačaš i dobiješ preko potrebno iskustvo i stručnost.
I završio ovu priču onim čime sam je i počeo. Da mi nismo pozvani da budemo kao Lusi, i da se bavimo i mijenjamo druge, da mislimo ako se taj i taj makne ili promjeni onda će mi svanuti. Ne, nažalost to se ne dešava, mi jedino možemo ako hoćemo da mijenjami svoj stav i način razmišljanja. A ta naša unutrašnja promjena, koja dolazi u našim glavama i našim srcima će po onom buterrfly efect-u sa početka bloga, donijeti željenu promjenu svijeta.