To znači da će Gospod da izvrši sve ono što je obećao, o čemu ti je govorio. Da ti rano javlja svoju milost, da da se ne bojiš ovog perioda nevolje i suda koji sprovodi nad bezbožnistvom, jer će nastupiti nova sezona i novi kvalitet. Dolazi vrijeme obnove, spasenja i Božjeg proviđenja.
Kroz proročko viđenje pruta (grane) bademovog drveta, koja je opisana u 1.Gl. Knjige pr.Jeremije, možemo otkriti
1. poruku koju Bog ima za nas,
2. značenje tog simbola, ali i
3. učiti kako se tumače vizije i snovi, od jednog od najvećih proroka koje je Bog imao.
Moramo razumijeti da svaka riječ i simbol koji vidimo ima svoju istoriju nastanka. Proučavajte malo riječi, igrajte se sa njima, pa će vam Gospod dati zanimljiva otkrića, kako su nastajale neke riječi, koje puno upotrebljavamo, ali nikad nijesmo razmišljali kako su nastale. Poznavanje filologija i njenih otkrića umnogome bi pomogla nekom koji želi da pronikne u prava značenja onog što se vidi ili čuje (a katkad i namiriše) u tim nadahnućima. I to konkretno značenja riječi koje su nam ključne u viziji ili snu, za koju osjećamo da je ključna, odnosno da otključava razumijevanje, i onda ako to stavimo u kontekst Biblijske poruke (mora se izvrsno poznavati cijelo Pismo, odnosno cijela poruka) onda smo blizu da primimo konkretmu poruku za naše vrijeme i prostor.
Pratimo "logiku" koju nas uči Pismo, da bi smo mogli otključavati poruke, jer treba razumijeti kako Bog komunicira nešto tebi ili meni. On to radi na način kako ti i ja možemo razumijeti, na jeziku ili jezicima koje razumijemo, a još više našim asocijativnim umovima, koji ako su otvoreni i a ako se nauče ovim principim duhovnog razumijevanja stvari, mogu da dođe do ispravnih i dubljih poruke koju Bog ima za nas.
Jeremija kao pripadnik izraleskog naroda je znao da riječ badem na njegovom jeziku (kojim je pisanan značajni dio Biblije) nosi značenje "onaj koji bdi", "koji je budan', "koji straži nad nečim". Gospod mu onda daje tumačenje viđenja tog pruta bademovog, time i potrvdu njegovog razumijevanja koje je već negdje imao da badem je povezan sa bdenjem. Eto i na našem jeziku možemo vidjeti povezanost u zvučnosti ovih riječi: B'dem / Bdim, zar ne?
Gospod zna da Jeremija zna, i zato mu odmah daje važnu poruku da je On onaj koji bdi da izvrši svoju riječ. Jeremija čuje u sebe „Ja bdim nad svojom rečju da je ispunim“ (Jer. 1:11, 12). A na šta se to odnosi, nije to tema ove knjige koja pokušava da nas nauci kako da tumačimo vizije i snove od Gospoda, ali eto da znamo da je Jeremiji želio da prenese svu ozbiljnost Njegovih opomena i jasnu namjeru da sve što Mu je otkrio i sto će mu otkrivati u 37 godina njegove proročke službe biće izvršeno. I mi neki znamo da se sve to desilo, uslijediolo je strašnih 70 godina vavilonskog ropstva i izbjeglištva, uništenje hrama i td itd.
Ali trebali bi da rasvijetlimo drugi aspekt vizije, u kojem je sakriven jos jedan princip tumačenja. Badem je drvo koje i za mene ima snažnu emociju, iz mog djetinjstva, nalazio se na međi prodičnog imanja koje smo imali. Cvjetao je u rano proljeće tako upadljivo lijepo, što je štrčalu o onom sivilu ogoljenog Ćemovskog polja, na kojem je bilo rijetkog rastinja. Vjerovatno kada je Gospod postavio Jeremiju za svog proroka, on je iskoristio ovu karakteristiku bademovog drveta da bi naglasio jednu važnu činjenicu, da baš kao što se bademovo drvo ’budi‘ rano s proleća, tako je i Gospod Gospod u simboličnom smislu ’rano ustajao‘ da bi slao svoje proroke da upozore njegov narod na posljedice neposlušnosti (Jer. 7:25). On se neće odmarati, već će ’bdjeti‘ dok se njegova proročanska reč ne ispuni. Godine 607. pre n. e., u tačno određeno vreme, Gospod je izvršio presudu nad otpadničkim narodom Jude.
Međutim, Gospod je i preko Jeremije navjestio povratak iz ropstva nakon 70 godina, što je prorok Danilo i cijeli narod u ropstvu znao, i što mu je davalo nadu. Jevreji su bademovo drvo smatrali simbolom novog života. Drvo na obroncima Livana i izraelskih brda s proleća među prvima procvjetalo, ponekad čak i u januaru. Davao bi predivan bijeli i ružičasti cvat, tako je Jeremijana poruka uprkos sveopštem otpadu svojih sunarodnika od Boga i uprkos pretećoj opasnosti od vavilonskih zavojevača dobio obećanje da će graditi i saditi i da će biti novog života, da će se obnoviti Hram Gospodnji i obnoviti Izraelsko carstvo.
I nad tim obećanjenjem je takođe Gospod bdio da izvrši, i nije dozvolio da se zatre Njegov narod i Njegovo Ime. Pa i taj Prut (Grana) Bademov nije li simbol onag Izdanka iz Isajie 11:10: "I u to će vrijeme za korijen (izdanak) Jesejev, koji će biti zastava narodima, raspitivati narodi, i počivalište njegovo biće slavno."
Gospod i kad prekorjeva nikad nas ne ostavlja bez nade. Tako i svako tumačenje vizije i snova, mora imati opomenu ali i ohrabrenje, jer Gospod nije Gospod beznađa nego vaskrsenja.
Коментари
Постави коментар