Пређи на главни садржај

Važno je samo: ko govori i protiv koga govori?

Primjetićete da kod nas su ljudi razvili jedno posebno "čulo", da kad vide i čuju nekog koji govori vrlo smjelo i otvoreno, sa strašću se borbi za neku svoju istinu ili pravdu za koju vjeruje da se treba sprovesti, da se generalno odmah zatvaraju za takve osobe dok ne vide za koju se taj stranu bori. Ako ne vide kakvu korist od toga, sa prezirom ih gledaju kao  gubitnike ili pak ludake.
Sa druge strane, mnogo im je prijemčivije da vide nekog koji je imućan ili na nekom položaju, i govori neke nemušte rečenice i čudne stvari, pa čak i notorne neistine ili gluposti, to nazivaju mudrošću i sa pažnjom slušaju nešto što je suludo, jer to im "čulo" govori da taj ima interes za to što priča, i to ih uspokojava i inspiriše na slična postupanja. 
Jer to je ta naša paradoksalna "logika", da se nikad ne sluša ono što se govori, nego se gleda ko govori, i gleda se protiv koga taj govori. A to da li je istina ili nije, to nikad nije bilo važno, važno je samo za njega koju je stranu zauzeo, i prema toj unaprijed zauzetoj strani (predrasuda) određuje se stav prema onom što je "istina". 

Zato je Isus ćutao pred Sinedrionom, jer je znao da je besmisleno što pričati gomili klirika koji su od vjere napravili svojevrasan nivo vršenja vlasti pod Okupatorom. Znao je Gospod, da gdje ima puno interesa, tu vjere Božje nema i Istina mora da ćuti, unaprijed je osuđena na krst, pogibao i progon. A Istina je stajala licno pred njima svima u toj sali. Svezana i izmučena.
I da pojasnim, nijesu one bukadžije sa početka ove priče koje navodno smjelo govore o nepravdi, bolje od onih drugih koji filozofiraju, oni su samo nemoćni i zbačeni na margine društvenog uticaja i nemaju "razloga" da ćute i da se mire pa se radije odlučuju na bunt. Da je kome od njih do Boga (čitaj: Istine) i do spasenja onog drugog, oni pravde ne bi tražili od tiranina, niti milosti od krvnika. 
Usta mudrosti i istine se otvaraju samo uhu razumijevanja i dobre volje, ne bacaju se biseri pred svinje, jer će takvog rastrgunuti. 
Ovom opakom naraštaju, nikad nije bilo ni do vjere ni do istine, nego samo do onog "njegovog" i onog "krivog dijela" koji želi da otme ili zadrži. 
Ćutanje ih uznemirava i plaši.

Коментари

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski