Пређи на главни садржај

Idemo da čuvamo tuđe ovce

Bog nikad ne kasni, nego su naša srca spora da povjeruju, ne prepoznajemo dan Njegovog pohođenja.

Ispricaću vam priču, koju je sv.Stefan prvomučenik, ispričao neposredno pred pogubljenje. Podsjetio ih je da rođenje Mojsija bilo tačno proročeno, da je bio dio spasonosnog božjeg plana da izbavi svoj narod iz 400-godišnjeg misirskog ropstva. I to povezao sa proroštvima koji su se ispunili u Isusu Hristu. Međutim, na primjeru Mojsija, ćemo razumjeti jedan suštinski važan duhovni zakon. Proroštvo o Mojsiju nastalo je još u vrijeme kada Avramovo pleme nije znalo da će postati robljem i da će se sve zbiti što se zbilo, da će nakon smrti Josifa, njegov narod postati robovi u toj zemlji u koju su pobjegli od suše. Ne samo da su oni znali, nego je i sam đavo znao za to obećanje, ali nije znao koje tačno dijete, i sve je učinio da pogubi djecu koja su se u to vrijeme rađala, i to možemo čitati. 

Bog je vjeran, sve je uradio da se desi spasenje. U pravo vrijeme, rodio se pravi vođa, odgojen kao princ, školovan, vičan upravljanju i na kraju krajeva hrabar i slobodan. Jer je znao Bog da slijepac slijepca ne može voditi, da samo slobodan čovjek može voditi porobljeni narod u slobodu. Slobodan u duhu. Čak se i sam Mojsije osvjestio u tom svom pozivu, i bio spreman da učini djelo oslobođenja na koje ga je Duh poticao.

Međutim, narod ga nije prihvatio. Arhiđakon Stefan o tome kaže u Djela ap. 7:25: "Mišljaše pak da braća njegova razumiju da Bog njegovom rukom njima spasenije dade: ali oni ne razumješe."...35: "Dakle, istog onog Mojsija koga su odbacili rekavši: ’Ko je tebe postavio za glavara i sudiju nad nama?’... 39: "Naši preci nisu htjeli da ga poslušaju, nego su ga odbacili i svojim se srcem vratili u Egipat."

Šta nam to govori, za ovo naše vrijeme, koje je bilo spremno od Boga da se narod povede u duhovno oslobođenje. Može sve da bude spremno, može Bog da uradi i da podigne Svoga slugu, i da ga osposobi i utvrdi u svom pozovu, ali nema i nikad neće biti ni spasenja i ni oslobođenja ako to narod i knezovi ljudski ne budu prepoznali, ne budi prihvatili onog koji je poslan i ne posluša tog proroka kojeg je isključivo Bog podigao, pa ma kako on bio politički "nekorektan".
"Svojima dođoh, svoji me ne primiše", sa bolom u srcu govorio je naš Gospod gledajući: "Jerusalime, Jerusalime, ti što ubijaš proroke i kamenuješ one koji su poslani k tebi, koliko puta sam hteo da skupim tvoju đecu, kao što kvočka skuplja svoje piliće pod krila, ali vi nijeste htjeli. Evo, kuća vam se ostavlja pustom. A ja vam kažem da me nećete vidjeti dok ne kažete: ’Blagoslovljen onaj koji dolazi u ime Gospodnje!’“ Mt 23:37-39

Zato danas, kao i onda Mojsije mora da ide da postane došljak u tuđoj zemlji midjanskoj, da čuva tuđe ovce i goveda, da čeka još 40 godina, tu neku drugu generaciju koju će Gospod podići, koji će poželjeti slobodu, koja je teška i neizvjesna, prije nego "sigurnost" ropstva, koji će imati to prepoznavanje.

Do tada, čuvaj Mojsije ovce, što ti drugo preostaje, kad je kuća ostavljena pustom od ovog nevjernog naraštaja. Biće bolje.

Коментари

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski