Пређи на главни садржај

"NEPRAVEDNO BOGASTVO" ili NEPRAVDA KAO BOGASTVO

Prigrlimo nepravdu koja nam se čini kao jedino bogastvo koje imamo na ovom svijetu, kao zalogu budućih dobara. Jer ta nepravda, pokriva veliki dio naše neodgovornosti, nesposobnosti i bezakonja. Mi se iskreno govoreći ne bi imali ni čime pphvaliti i opravdati osim tom dragocjenom nepravdom koju smo primili kao gorku novčanicu za sav naš napor, istinoljubivost i požrtvovanje.
Zavolite tu nepravdu, nasmiješite joj se ispod oka kad je spazite i strasno je zagrlite sa onom istom strašću kojom je Hrist grilo svoj krst na putu od Palate carske do stijene Golgotske, sa onim istim drvetom pod kojim je stenjao, posrtao i padao, jer je znao i razumio, da upravo sva ta nepravda krsta, izdaje i zavisti jer jedini oslonac koji je imao, zalog Zavjeta koji se ostavio svojoj djeci, da i oni shvate tu silu nepravde, sa kojom se će se podići u Njegov dan i u Njegovoj sili, iz sjena smrti, iz zamki zabluda i grijeha u koje su upadali, i ojačati u danima kada sami više neće moći ni hodati, ni boriti se niti govoriti. 
Jer je nepravda, ona vertikala koja nas okreće i podiže pogled ka Nebu u danima kada smo bili zemljani i svu nadu polagali u ljudska obećanja, naklonost i pravdu. Jer samo je nepravda onaj prazni ćup, u koji Gospod može izliti svoje izvanrednu blagodat, u svijetu koji je pun sebe, pun svega i pun bijesa

Коментари

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski