Počeo sam da gledam drugačije na mnoga moja životna strašila, aveti i spodobe koje sam usput sretao kad god bi se odlučivao da krenem ka svojim snovima i srećom… Nijesu to samo neki moji potisnuti strahovi, sotonske prepreke ili aveti prošlosti. Sad vjerujem da je mnoge od njih Gospod postavio na tim stazama, kao što domaćin štiti onu uzoranu i posijanu plodnu njivu na kojem niče svako žito oko kojega se trudio.
On strašilima čuva jedino svoje blago i naslijedje kao što domaćin brani onim slamnenim strašilima njivu od crnih i štetnih ptica, svraka i gavrana, iono što je orao, sijao, okopavao i njegovao.
Jer to On ima skrivene "izvore donje i izvore gornje".koje čuva samo za svoju djecu. Na tim putevima stoje strašni andjeli čuvari da ih štite od lopova i tudjinaca. Samo Njegova djeca, ona koji su neustrašivi ratnici svjetla koji ne zastajkuju pred avetima i ne odustaju od zastrašnivanja, nastavljaju daljw i uspjevaju da nadju puteve i opstanu na njima.
Otac im je ostavio vatru da ih vodi po tim tamnim vilajetima, da ih grije u hladnim noćima, da ih brani od noćnih vukova i zvjeri. Ostavio im je Pismo i duhovnu mapu da po njoj idu i pašu nalaze i zadobijaju pobjedu i slavu. Na putu ka sebi, na putu ka svojoj sreći na putu prema svojoj kući.
Ali nije svaka vatra ista, jer i jedna i druga strana, dobro i zlo, ima svoju vatru. Pitanje je samo koju ćeš da izabereš, dal gorku vatru grijeha i nemirne savjesti ili vatru iskušenja i pravedne borbe sa ovim svijetom. Jednu vatru svakako moraš proći. Onu koja izgara ili onu koja pročiščava. Onu koja spaljuje ili onu koja razgaljuje. Jedna je vječna i velika druga je privremena i mala Jedna je vatra paklena a druga je vatra Svetog Duha.
Ratnici se biju strasno ali ne dozvoljavaju da strasti upravljaju njima. Oni nijesu evnusi koji su iščupali korijen svojih strasti oni su monasi koji se ne stide svojih emocija, jer znaju da i u tugi i u smijehu, i u jarosti i u strpljenju, u ljubavi i u prijeteljstvu, u kriku i u prećutkivanju ima nešto pošteno, čisto i iskonsko. Znaju da vatru duše ne možeš negirati ali ni glumiti, jer kao što ljudi osjete foliranje u ljubavi i životu tako i Bog prezire molitvu koja nije žarka.
Samo “unutrašnji čovjek” (prepo)rođen od Boga, može da postane ratnik svjetla da se izdigne iznad stihija promjenjivih osjećanja i raspoloženja, da nadvlada svoje sumnje, negativne misli i strahove. Samo taj i takav čovjek može da odbaci svoju bezvoljnost, mrzovolju i beznadje i da uzme svoje tijelo kao pokornog roba, da ustane iz svoje letargije i nastavi dalje, tamo gdje se sa Bogom dogovorio da ide..
Samo “taj” novi čovjek koji je potpuno novi stvor može da pobjedi sebe, da povaziđe svoja ograničenja, da prebrodi negativne okolnosti i krize i da mijenja svoju sudbinu, tako da na kraju mogu svi koji su ga znali da kažu “to je bio čovjek koji je imao posla sa Bogom”
Stpljenje i smirenje ratnika nije slabost jer borba traži predah
To nema veze sa povlačenjem ili neodlučnošć već samo ue još jedan dio ukupne borbe.. Smirenost nije neka flegmatičnost ili lijenost, već snaga koja se kroti, sila koja se kontrološe, Nema u dusi ratnika mjesta za flegmatičnost i ravnodusnost , jer je to uvjem izraz kukavičluka, sebičnosti i lijenosti. Samo onom koji ratuje koji brani ono oko čega se trudio , njemu nije svejedno i stalo mu je do pobjede. On je hrabar ali strijepi jer je ulagao napore i čemu se nesebično davao i boli ga propast ili kraj. Bog zato od svoje djece čini borce i pregaoce a ne razmažena i lijena derista kojima.se sve treba prinositi.i donositi
Zato takvi plijene i izmamljuju uzdahe i ljudi i Boga, jer se ne stede, ne boje žrtve, prezira, podsmjeha, bola i neprijatnih emocija koje prati svaki poduhvat. Više se cijene ti pregaoci, pa makar bili na koljenima, očajni i zabrinuti dok trpe.neke poraze i neuspijehe, nego sve one proračunate flegmatike koji se smiju i kazu “znao sam ja, govorio sam ja to, nema.od.toga nista"
Zar ima duhovnog ratnika koji je mlak i neodlučan. On zna da mlak i bljutav ne može ništa primiti od Gispoda. On ne može opstati na stazama vjere, on nije zainteresovan za borbu sa avetima i nema u njemu ničeg sto bi gorjelo od čega bi zmije bježale. Zato pravi ratnik njeguje svoje strasti i te unutrašnje nagone života, kao sto se ne gasi kućno ognjište, jer se neće imati oko čega grijati ni on ni oni do kojih mu je stalo.
Коментари
Постави коментар