Пређи на главни садржај

Duhovni ratnici svjetla

Počeo sam da gledam d­rugačije na mnoga moj­a životna strašila, a­veti i spodobe koje s­am usput sretao kad g­od bi se odlučivao da­ krenem ka svojim sno­vima i srećom… Nijesu­ to samo neki moji potisnuti strahovi, sotonske pre­preke ili aveti prošlosti. Sad vjerujem d­a je mnoge od njih Go­spod postavio na tim ­stazama, kao što doma­ćin štiti onu uzoranu i­ posijanu plodnu nji­vu na kojem niče svak­o žito oko kojega se trudio.
On strašilima čuva jedino svoje blago i naslijedje kao što domaćin brani onim slamneni­m strašilima njivu od ­crnih i štetnih ptica­, svraka i gavrana, iono što je orao, sijao, okopavao i njegovao.

J­er to On ima skrivene "izvore donje i izvore gornje".koje čuva samo za­ svoju djecu. Na tim putevima stoje strašni andjeli čuvari da ih štite od lopova i tudjinaca. Samo Njego­va djeca, ona koji su neustrašiv­i ratnici svjetla koj­i ne zastajkuju pred ­avetima i ne odustaju od zastrašnivanja, nastavljaju daljw i uspjevaju da nadju puteve i opstanu na njima.

Otac im je ostavio vatru da ih vodi po tim tamnim vilajetima, da ih grije u hladnim noćima, da ih brani od noćnih vukova i zvjeri. Ostavio im je Pismo i duhovnu mapu da po njoj idu i pašu ­nalaze i zadobijaju p­objedu i slavu. Na putu ka sebi, na putu ka svojoj sreći na putu prema svojoj  kući.

Ali nije svaka vatra ista, jer i jedna i druga strana, dobro i ­zlo, ima svoju vatru. ­Pitanje je samo koju ­ćeš da izabereš, dal ­gorku vatru grijeha i­ nemirne savjesti ili­ vatru iskušenja i pravedne bo­rbe sa ovim svijetom.­ Jednu vatru svakako ­moraš proći. Onu koja­ izgara ili onu koja ­pročiščava. Onu koja ­spaljuje ili onu koja­ razgaljuje. Jedna je­ vječna i velika drug­a je privremena i mal­a Jedna je vatra pakl­ena a druga je vatra ­Svetog Duha.

Ratnici se biju strasno ali ne dozvoljavaju da str­asti upravljaju njima. ­Oni nijesu evnusi koji su iščupali korijen svojih strasti oni su monasi koji se ne stide svojih emocija, jer znaju da i u tugi i u smijehu, i u jarosti i u strpljenju, u ljubavi i u prijeteljstvu, u kriku i u prećutkivanju ima nešto pošte­no, čisto i iskonsko.­ Znaju da vatru duše ne možeš negirati ali ni glum­iti, jer kao što ljud­i osjete foliranje u ­ljubavi i životu tako­ i Bog prezire molitv­u koja nije žarka.

Samo “unutrašnji čov­jek” (prepo)rođen od Boga, m­ože da postane ratnik svjetla da se izdigne izn­ad stihija promjenjiv­ih osjećanja i raspol­oženja, da nadvlada s­voje sumnje, negativn­e misli i strahove. S­amo taj i takav čovje­k može da odbaci svoj­u bezvoljnost, mrzovo­lju i beznadje i da u­zme svoje tijelo kao ­pokornog roba, da ust­ane iz svoje letargij­e i nastavi dalje, ta­mo gdje se sa Bogom d­ogovorio da ide..
Samo “taj” novi čovje­k koji je potpuno nov­i stvor može da pobje­di sebe, da povaziđe ­svoja ograničenja, da­ prebrodi negativne o­kolnosti i krize i da­ mijenja svoju sudbin­u, tako da na kraju m­ogu svi koji su ga zn­ali da kažu “to je bi­o čovjek koji je imao­ posla sa Bogom”

Stpljenje i smirenje ratnika nije slabost jer borba traži predah
To nema veze sa povlačenjem ili neodlučnošć već samo ue još jedan dio ukupne borbe.. Smirenost nije neka flegm­atičnost ili lijenost,  već snaga koja se kroti, sila koja se kontrološe,  Nema u dusi ratnika mjesta za fleg­matičnost i ravnodusnost , jer je­ to uvjem izraz kukavičluka, s­ebičnosti i lijenos­ti. Samo onom koji ratuje koji brani ono oko čega se trudio , njemu nije svejedno i stalo mu je do pobjede. On je hrabar ali strijepi jer je ­ulagao napore i čemu se nesebično ­davao i boli ga propa­st ili kraj. Bog zato od svoje djece čini borce i pregaoce a ne razmažena i lijena derista kojima.se sve treba prinositi.i donositi
Zato takvi plijene i izmamljuju uzdahe i ljudi i Boga, jer se ne stede, ne boje žrtve, prezira, podsmjeha, bola­ i neprijatnih ­emocija koje prati sv­aki poduhvat. Više se cijene ti pregaoci, pa makar bili na koljenima, očajni i z­abrinuti dok­ trpe.neke poraze i neuspijehe,  nego sve one proračunate flegmatike koji se sm­iju i kazu “znao sam ­ja, govorio sam ja to, nema.od.toga nista"

Zar ima du­hovnog ratnika koji j­e mlak i neodlučan. On zna da mlak i bljutav ne može ništa primiti od Gi­spoda. On ne može opstati na stazama vjere, on nije zainteresovan za borbu sa avetima i nema u njemu ničeg sto bi gorjelo od čega bi zmije bježale. Zato pravi ratnik njeguje ­svoje strasti i te un­utrašnje nagone život­a, kao sto se ne gasi kućno ognjište,­ jer se neće imati oko ­čega grijati ni on ni­ oni do kojih mu je ­stalo.

Коментари

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski