Пређи на главни садржај

EKSER ZA BOLJI ROD

Ima nekoliko godina da sam negdje pročitao da ako voćka ne donosi rod treba zakucati ekser negdje pri dnu stabla. Na taj način se izazove stres kod nje i onda na neki način se biljka "probudi" i počne da donosi mnogo veći rod. Imamo mi u dvorištu jednu veliku i razgranatu trešnju koja godinama slabo donosi rod, ali je dobra za hladovinu. Pomsilio sam na nju dok sam čitao taj tekst ali negdje u sebi nijesam vjerovao u takve stvari. Generalno imam otpor prema svim tim "receptima" koji se šeruju po internetu, zaista ima svakojakih gluposti.

Medjutim, kako je ova naša trešnja za ovih desettak godina, koliko samo ovdje, narasla u jedno snažno drvo, moj sin je prošle godine sa drugarima iz komšiluka napravio predivnu kućicu od starih dasaka na njoj. Tu se igraju, kriju od nas starijih. Predivno. Ta kućica mi negdje grije dušu da moja djeca ipak imaju djetinjstvo kako smo mi nekad imali. Da nijesu izgubila kontakt sa prirodom u ovoj eri modernizacije i da rastu u zdrave ličnosti.


Ovo proljeće, poslije toliko vremana jalovosti bili smo svjedoci da trešnja je procvjetala u punom beharu a nakon toga i donijela obilan rod kakav nije za cijelu svoju deceniju. Upravo je došlo vrijeme za berbu. Presrećni smo. Krupni i sočni plodovi bez ikakvog prskanja i bez crva već je na našoj trpezi.

I taman dok smo razloge tražili u vremenskim prilikama ove zime i proljeća, sjetio sam se one priče sa početka. O ekseru. I zaista vjerujem, da je moj sin gradeći kućicu na drvetu ekserima izazvao taj stres koji je donio željenu promjenu, donio željeni rod.

Pa sam se dobro zamislio nad mojim životom i uvidio jedan duhovni smiso ove istine o ekserima. Da svi moji uspjesi i moj rast bili su samo ona velika zelena krošnja, koja je jedino služila za dekoraciju i hlad. Pravog ploda i pravog roda nije bilo. I onda kada je došlo jedno drugačije vrijeme, vrijeme primanja udaraca i uvreda, vrijeme suše i pustinje, vrijeme poniženja i povreda ja to nijesam znao da prihvatim. Nijesam znao da ima to ikakvog smisla. Sve mi je izgledalo kao destrukcija i gubitak.


Ali ova trešnja postala mi je kao znak od Gospoda. Da je svo to dobro za plod. Da sav taj "stres" koji sam prošao je da me prodrma iz moje učmalosti, da me probudi iz moje samodovoljne čaure, da mi pokaže prave prioritete i fokusira moj život na duhovne plodove. I zaista je ovo istina, sav moj "bol" me je zapravo spustio na zemlju, približio mojim ukućanima, mojoj ženi i mojoj djeci, mojoj majci i bratu, mojim komšijama, mojim prijateljima za koje nijesam imao vremena i strpljenja. Zbog "eksera" počeo sam da saosjećam sa ljudima oko sebe i počeo da ih razmijem i da im mogu i poslužiti. I sada donosim mnogo veći rod. Neuporedivo veći.

Kao što je zapravo to Isus najboljepokazao i učino. Govorio je učenicima da on mora otići na Krst. ALi oni to nijesu razumjeli. Da mora dozvoliti da u Njegove ruke i stopala budu ukucani klinovi, da bi donio rod, spustio Carstvo nebesko. On je morao kao sjeme da umre da bi se sagradila Crkva Bozja. Baš kao ova kućica koju je moj sin podigao na drvetu. Podignuta od zemlja i bilža Nebu. Tako je i Hrist, na onom Drvetu Golgote na kojem je bio prikovan, podigao Vječnu Kuću za sve nas, živi Hram Gospodnji koji se podiže sa zemlje i vaskrasava ka Nebu. I zaista donio je nevjerovatan rod, u svu vječnost i to onda kada je bio na samom dnu, prezren, odbačen i ponižen. Ali Otac je znao da ne postoji drugi način da se porodi Novo stvorenje. Ti i ja. Mi smo to novo stvorenje, taj blagosovljeni rod pravednosti Bozje.

Zato prijatelju ako si primio ekser, nisko i duboko, ne očajavaj i ne gnijevi se, već ustani, zapjevaj i raduj se samnom danas. Jer to je za naše dobro, jer će mo veliki rod roditi. Nama na blagoslov a na slavu Bozju!

Коментари

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski