Пређи на главни садржај

OSLOBADJAJUĆA SILA SLAVLJENJA

Slavljenje je najuzvišeniji izraz poštovanja prema Gospodu koji hrišćani mogu da izraze. Najuzvišenije
ispoljavanje duhovnog života se vidi u ljudima koji slave Boga. Kao što kaže jedna duhovna pjesma da kad mi slavimo sam Božiji tron se gradi i utvrdjuje na mjestu slavljenja, iako se Božiji presto znam nalazi u srcu univerzuma. Nema ničeg drugog što bi jedan hrišćanin mogao da prinese Bogu što bi moglo da prevazidje slavljenje. Kao u onoj starozavjetnoj priči dok je na granicama Jude rat bio u jeku. Josafat je vladao u tim poslednjim godinama postojanja Jude kao carstva. Država je bila veoma osiromašena i slaba i ugasle su nade da se Juda može odbraniti od napada Amonaca, Moavaca i onih iz gore Sira. Bila bi pobjeđena, pa štaviše i potpuno uništena. Medjutim Josafat je bio bogobojažljiv i iskren vladar. Opominjao je svoj narod da se uzda u Gospoda. Ali trebalo je da izadji pred neprijatelja ne s vojskom koja će se boriti i tući, nego sa pjevačima koji su trebali da slave Gospoda. Postavio ih je pred svoju vojsku da slave i da pjevaju: "Hvalite Gospoda, jer je dovjeka milost Njegova". Onoga trenutka kad je Božiji narod počeo da pjeva i slavi Gospoda, Bog je razbio Amonce, Moavce i narod sa gore Sira i oslobodio Judejce od najezde neprijatelja.
Ovo je jedna velika lekcija, da pobjeda ne zavisi od brojčane nadmoći ljudske snage, efikasnosti oružja i od same bitke već od stava srca i slavljenja. Kad nam je vera slaba, mi mislimo da moramo mnogo da se molimo i postimo da bi umilostivili Gospoda; a da ćemo kad nam vjera ojača moći više i snažnije da slavimo Boga. U tome je podvala sotonska, da ljudi čekaju da se stvari poprave pa da onda dobiju volju za slavljenja. A stvari funkcionišu na potpuno drugaciji nacin. Carstvo bozije na silu se uzima. Mi treba da se voljno odlucimo za slavljenje, pa ce slavljenje pomijeniti atmosferu, onda će briga i strah ustupiti mjesto pouzdanju i hrabrosti. Ne i obrnuto.
Medjutim, većina vjernika u nevolji ne govori o sili i slavi Bozijoj, već ispovjeda jačinu neprijatelja i svoju sopstvenu slabost. Iz takvog klonulog duha pokušavaju da se nekako bore i mole. A to nije molitva koja u vjeri prima ono sto moli, to je obicno moljakanje. Većina očajnim snagama se bartga i pada u iskušenje da se bori sopstvenim snagama, jer pretpostavljaju da
neće moći da pobjede ukoliko ne preduzmu "nešto". A zapravo se samo opterećuju i preokupiraju poteškoćama koje izgledaju nepremostive kao planine. Mozgaju smišlajući odredjene izlaze, odredjene izgovore, načine kako će sa ljudima. I ništa se ne dešava.
Zapravo što više racionalizujemo sitauaciju, razrađujući metode i način sve nam je manja vjera i sve su nam manji izgledi na pobjedu. Zašto? Zbog toga što hoćemo našim snagama da bijemo duhovne bitke. U svijetu duhova naše snage su bezbacajne. Samo u Hristu ima silu i autoritet da suzbijemo dušmaninsku tiraniju i zadobijemo prevlast i slobodu. A iz ove starozavjetne priče vidimo jednu drugu sliku, tu nema klasične vidljive bitke, već samo pjevači koji udaraju u instrumente. Da ti pevači nisu čvrsto vjerovali u Boga, oni bi bili bezumni, to bi značilo sigurnu pogibiju da na ratište dodjete sa gitarama i cimbalima. Ali oni nisu bili bezumni, nego su bili vjernici koji slave Boge. I izvojevali su legendarnu pobjedu.
Još slikoviti primjer oslobadjajuće sile slavljenja je opisan u Djelima apolstolskim. Kada su se Pavle i Sila našli u najdubljoj tami zatvora zbog istjerivanja vračarskog duha iz one makedonke koja je dobre pare donosila svojim gospodarima. Umjesto da očajavaju zbog nepravde koja je učinjena nad njima, da mrmljaju na Boga zbog toga što su iz krajnje poslušnosti prema Njemu dospjeli u nevolju. Iskreno ne znam ko bi zadržao taj stav srca koje slavi kada sa jedne strane dobije instrukciju od andjela a onda kad promjene pravac kretanja bivaju uhapšeni i kažnjeni nevidjenim batinama, teškim kladama i dubokom tamom kazamata. Oni se odlucuju da glasno slave i hvale Boga za Njegova djela. Čitav zatvor postaje čudesno mjesto oslobodjenja. Sa svih spadaju okovi, a tamničar i čitav njegov dom se kaje i obraća Bogu. Tako da ovo mjesto propasti i ropstva, iskrenim slavljenjem postaje prvo "oslobodjeno" mjesto i prva filijala crkve koja se iz azije proširila na tlo današnje Evrope, koja je postala cijela hrišćanska.
I tako je sa slavljenjem, ako se uzdaš u Gospoda kad nevolja dođe moći ćeš da kažeš: "Slavim Tvoje
ime! Iako su moje nevolje veće od mojih mogućnosti, Ti si veći od mojih nevolja. One su jake, ali Ti si Gospode silniji i jači. Ova tama je trenutna a Tvoja je blagodat vječna.". Slavljenje se uzdiže iznad molitve. Vjernici koji slave ne zadržavaju se na nadanjima, oni su već prevazišli nevolje.
Verujem da ništa toliko mnogo i toliko brzo ne pokreće Gospodnju ruku koliko to čini slavljenje. Neprijatelji se uništavaju izmedju sebe, lanci ropstva spadaju, tama nestaje i dolazi presvjedočenje kod svih koji učestvuju.
Mnogi se nalaze na velikoj probi prolazeći kroz nevolje i tamu. Kada test postane težak i kad borba postane žešća, onda se čovjek nađe u istoj nevolji kao i Josafat i apostoli. Tada se sve čini izgubljenim, protivnička strana izgleda veoma jaka, osjećamo se isprebijanima, kao u klopci i krajnjoj memljivoj tami zatvora, a naše snage veoma slabe da se ne mogu uporediti.
Čovek se tada oseća beznadežno kao da ga je zahvatio uragan. Nevolja je isuviše velika da se bi mogala savladati. Prirodno onda usmeravamo svoje misli na svoju nevolju, ispunjavamo se brigom i tjeskobom. Oči ne vide ništa drugo osim lanaca i problema. Taj trenutak, kad čovjek pogleda u sebe i svoje okolnosti, trenutak je najvećeg iskušenja. Što čovek više
strada, to sve više gleda na sebe i okolinosti. Ali sa onima koji poznaju Boga nije tako. Nevolje podižu i obraćaju njihove oči ka Gospodu. Sve što su im nevolje veće, to sve više slave Gospoda. To je pravo slavljenje koje teče iz patnje. To je žrtva slave, mirisna i ugodno za Boga. Bog nikada ne okreće glavu od
žrtve slavljenja. Takva žrtva se istoga trenutka uzdiže do Boga. Ta žrtva donosi potpuno oslobodjenje i pobeđuje neprijatelja. To mogu samo oni koji vjeruju. Vjera ide pre slavljenja, a slavljenje donosi pobjedu.
Ljudske misli su obično usmjerene na problem i samo vide neprijatelja i tamu. Ali božanska misao se koncentriše na vjeru i slavljenje. Samo to ga pokreće. Tada u našim srcima grozota od nevlje se smanjuje; njena važnost se svodi na ništavnost. Shvatimo dakle da Bog sve prevazilazi. I počnimo Ga slaviti iz sveg srca, iz sve snage...Tada nastupa sloboda!

Коментари

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski