Пређи на главни садржај

"BOGOVI STE"

"Ne stoji li pisano u zakonu vašem: Ja rekoh "Bogovi ste" odgovorao je Isus vjerskim vodjama Izraela, kada su ga optuživali da sebe gradi Sinom Bozijim. To i danas stoji kao otrežnjujuća poruka za vjerske vodje. Jer i dalje stoji nerazumjevanje sta se suština hrišćanske konverzije, tog procesa pokajanja i nanovog rodjenja koje se dešava u Duhu. Čini se da preovladava stav da biti hrišćanin je nešto što liči na "svakog dana u svakom pogledu sve više napredujem" kao da se ne radi o nanovom rodjenju, već nekom razvoju i nepredovanju. Ne razumiju da cilj nije postati bolji čovjek već je poprimiti bozansku prirodu. Da postanemo hristoliki, na sliku Boziju. Taj prosec oboženja koji se u nama dejava je ono što nas čini dostajnim carstva nebeskog. Ta nova priroda u nama koja nam je data po blagodati Svetoga Duha, čini nas sposobnim da izvršimo volju Božiju. Taj proces je slican metanorfozi, o kojoj sam psiao. Kad se gusjenica, pretvara u leptira. Gusjenice ne postaje super gusjenica, već divni raznobojni leptir. koji dobija krila da se moze vinuti u Nebo.
Znači nama ne djeluje samo ljudska već i nova božanska priroda. I to je ono što je temelj hrišćanstva - ta bogocovjecanska priroda. Jer je Bog (Sin) odlučio da postane čovjek , da zauzme na[e mjesto na krstu, da bi mogao čovjek da postane djete Božije i zauzme Hristvo mjesto. Hrist kao druga osoba (Ipostas) Svete Trojice, uzeo je na sebe i tu ljudsku prirodu. Kao čovjek sa proslavljenim tijelom vaskrsnuo je i vazdigao se na sam tron Božiji, da sjedne Ocu sa desne strane. Ta bogočovječanska priroda Hrista, je i priroda Njegove Crkve koja je novi bogočovječanski organizam. Taj organizam se poput djeteta poradja iz one pećine iz koje je Izašao Hrist kao Glava Crkve, a zatim i svi oni koji uzvjerovaše i koji se pokrstiše u Njegovo Ime. I danas se dešava taj proces radjanja. Čitavo stvorenje stenje u porodjajnim mukama. Mi smo djelovi tog bogočovječanskog organizma koji će biti uznijet sa zemlje kada se porodi i posljednji atom Tijela Gospodnjeg. Kao djelovi tj cigle tog Hrama i mi ćemo biti uznijeti na nebo. I ne samo naša neka božanska priroda već i ljudska. Mi ćemo kao djeca Božija u ptoslavljenom ljudskom tijelu sjesti na tron Božiji. Mi ćemo suditi andjelima. Mi ćemo vladati zajedno sa Hristom.
Ali izmiče ova činjenica nama hrišćanima u našem svakodnevnom životu. Kao da se stidimo te svoje ljudske prirode, jer su nas učili da je grešna, pala, da će biti uništena zajedno sa ovim prokletim svijetom. Istina jeste da će naše tijelo biti uništeno i da će i nebo i zemlja nestati, ali ovo govorim zato što hrišćani, pa i ja sa mojih 40 godina, ne možemo da "prihvatimo" sam sebe. Dok gledamo kako se nesveto ponašamo svaki dan, u nama nestaje vjere da nas Bog može takve prihvatiti. Kao da smo svojim djelima, a ne totalnom milošću po vjeri spašeni. Kako pomiriti ta dva svijeta u nama ako mislimo da ga ni Bog ne prihvata. Pokušavamo da svoje udove umrtvljujemo svojim snagama, a takodje ne razumijemo da to ne znači i negaciju naše ličnosti i našeg identiteta. I zato mnogi negiraju slobodu naše ljudske volje. Kao da volja Božija za nas ne može biti sloboda kako za duh, tako i za našu um, naše emocije i našu volje? Ne razumiju da u nama se manifestuju dvije prirode koja čine dva točka istih kola. Zato kaže Isus, uzmite moj jaram, jer moj jaram lak i moje breme slatko. I naći ćete mir dušama svojim. U Bogu je svaka stvar spremna ali sve čeka na nas da se i naša volja usaglasi sa Njegovom, u punoj slobodi, bez prisile i bez straha. Da se u nama izgradi takav karakter, takov razumjevanje da ono što je Božija volja i mi dobijemo potvrdu u nama samima. Tad dolazi mir i spokoj, unutrašnji. To se ne da glumiti, ne da se imitirati. Mi možemo lagati sebe, ali Boga ne možemo lagati, da ga poslušamo bezvoljno tj. mimo svoje volje. On u tome nema zadovoljstvo. To usaglašavanje naše duše, sa savršenom voljom božijom za nas, je proces metanoje i proces oboženja.
Ali od Adama i Eve mi smo vjerovali u Sotonsku laž, da nam Bog brani da jedemo sa Drveta poznanja dobra i zla, jer se boji da ćemo postati kao bogovi. Vjerujemo da čovjek može dotaći Nebo svojim neposluhom, svojom autonomijom volje u odnosu na volju Božiju. Kao da postoji bilo šta što Bog nije spreman da nam da, kada nam je dao svog jedinorodjenog sina da tako mučenički umre za nas. Kao da Bog nije imao plan da postanemo kao Bogovi, ali kroz poslušnost, kroz ovaj proces posvećenja za Njega, kroz zajedništvo sa njim, kroz partnerstvo, kroz simbiozu, kroz savezništvo, kroz srostvo i krv, kroz intimni odnos, ljubav i povjerenje. A ne kroz nekakav zakon, kroz etiku, moral, pravila šta se smije a šta ne, šta je dozvoljeno a šta ne. Ta sotonska zamka i danas stoji svima onima koji žele da nekim znanjem i nekim mudrovanjem dosegnu tajne Božije, da vladaju i da postani nadljudi.
U razumjevanju ove naše bogočovječanske prirode, krije se tajna naše slobode. Mi moramo da prihvatimo te dvije prirode, te dvije energije, te dvije sile koje u rezultanti donose novi kvalitet našeg života. Donose našu individualnost i ostvaruju našu ličnost. Mi kroz tu svostruku prirodu, to novo stvorenje, postajemo stvaraoci, mali "kreatori" i mali "tvorci" na sliku svoga Tvorca!
Ja sam dugo, nekih skoro 10 godina hrišćanskog života, šepao na obije noge. Imao taj stalni loš osjećaj krivice, što nikako ne uspjevam da živim po uzvišenim zapovjestima Hristovim. Postojao je neki "nevaljali lav" u meni koji je imao neke potajne želje, neostvarene snove. Ja sam smatrao to kao svoju staru palu prirodu koju treba "ubiti". Stideo se svojih ambicija, stideo se svojih strasti, stideo se svojih želja. Kad ne bih uspejavao da ih potpuno ugušim i da ispunim "volju Božiju" osjećao sam isfrustrirano bijedno i slabo. A "grijeh" kojem sam poklekao, ogroman, silan i nepobjediv. Padao bih u očaju pred Bogom, i govorio kao Pavle "Ko će me izbaviti iz ovog tijela? Jer činim ono što neću". Sve dok sam vodio borbu na nivou svoje ljudske prirode, padao sam i posrtao u očaju. Kad sam uspio da se u vjeri podignem iz tog "blata samoanalize" da pogledam u Hrista, u ono što je On učinio za mene, u tu nanovorodjenu prirodu u meni, dobijao sam novu perspektivu, dobija snagu i silu da prebrodim ta iskušenja. Često je to bilo bez ikakve muke, agonije borbe, samoosudjivanja i samokažnjavanja. To je proces oboženja. Mi kao ljudi nemamo nikakve šanse u borbi protiv demona i duhovnih poglavarstava tame. Ali kao djeca Božija, kao oni koji su "u Hristu" na Tronu, Ocu sa desne strane, dobijao sam slobodu, dobijao autoritet i silu da jednom rječju pomjeram svoje "planine problema" i da ih bacam u more. Sloboda dolazi kroz ovu božansku prirodu u nama, i to je ta "sloboda Hristova" o kojoj pišem na ovom blogu. Ona nema nikakve veze sa onom "slobodom" koji zamišljaju anarhisti, liberalni ateisti, propagatori "novog doba". Ona je daleko iznad onog legalističkih koncepata ljudskih sloboda koji se propagiraju u 21. Vijeku, koji žele da ustavnim i zakonskim sistemima prisile "nametnuti" ljudskim pravima i slobodama. I na uspijevaju, osim što se sve više i više povećava zakonodavni i institucionlani aparat savremenih država. Jer istinska Hristova sloboda se može ostvariti samo "iznutra" u mikrokosmosu gradjanina te države. To su pokušavali svi mogući društveni sistemi 20tog vijeka, a to pokušavaju sve liberalne demokratije savremenog svijeta, kao što je i Crna Gora, i ne uspijevaju. Gube bitku. Nažalost. Nastaje moralna erozija, svjetskih razmjera, jer sloboda od zla i poroka se samo može iznutra u našoj duši ostvariti! A da bi to ne samo htjeli, već i mogli, moramo primiti taj viši kvalitet života! Kao što se čovjek rodio u Bogu, da se i Bog rodi u čovjeku.

Коментари

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski