Пређи на главни садржај

YOU WILL NEVER WALK ALONE

Sad mi je prijatelj reče za ovu divnu pjesmu, tačnije himnu navijača Liverpula, koji svojem voljenom timu iznova pjevaju ovu pjesma: "Ti nikad nećeš hodati sam!". Ovi vjerni navijači prate svoj tim u pobjedama, ali i u porazima. Pjevaju mu istu pjesmu, da okuraže voljeni tim i da mu saopšte da ima podršku šta god bilo.
Zaista snažna i prava poruka za one koji su u borbama. Ko ne bi poželio da ima nekog ovakog ko će uvjek biti tu uznjega i kad pobjedjujemo ali i kad gubimo. Koji će pratiti naše korak u stopu, saopštavajući jasno da mu je stalo i da mi nismo sami. Da je taj neko upravo tu tik uz nas, koji nam pjeva himnu ljubavi i podrške.
Ja znam samo jednog koji sa nebeskih tribina pjeva i klikće nadamnom i nad mojim domom. I kad bijem svoje bitke, u dnu svoje duše znam da je On uz mene i da me neće ostaviti. To daje snagu, do diže moral i vraća vjeru da pobjeda nije nemoguća.
Ali nažalost ovu divnu istinu zaboravljamo, kao što i Njega često zaboravljamo. Dozvoljavamo da gorčina, strah i gnjev ispunjavaju naša srca, jer stojimo nad svojim porazima i jadikujemo. Prevrćemo se u svojim bolima i dižemo ruku na neprijatelje naše i psovku na Boga koji nas je ostavio. Ali to bi možda i moglo razumjeti jer iskustvo poraza je vrlo traumatično i donosi strah i nesigurnost. Ono što je najveća zamka tj. laž djavolska da ovim porazima nadoda i neke velike pobjede i time nas uvuče u klupko iz kojih se mnogi teško izvade. Djeluje nelogično, ali objasniću.

Postoje neka snažna iskustva kada smo bili izbavljeni iz nemogućih situacija, a mi umjesto da posle njih ohrabreni slavimo Boga, mi se traumiramo i kao da se povlačimo u sebe i upadamo u anksioznost i razne fobije. Navešću samo nekoliko primjera da bude jasnije. Naši pobožni prijatelji, bračni par sa sinom, su doživjeli prevrtanje auta na gotovo ravnom putu i to dok je supruga bila trudna sa drugim djetetom. Auto je bilo uništeno, a samim čudom Božijim ništa se nikom nije desilo, ni djetetu, ni trudnici ni njenom plodu, niti muću koji je bio za volanom. Samo su bili blago ugruvani. Ipak od svega toga su se vrlo istraumirali. Sjećanja na taj nemio dogadjaj dugo su ih pratila.
Moja supruga je takodje poslije niza nekih lošihstvari te 99 godine doživjela prilikom NATO bombardovanja da im je ogromna granata popularna "krmača" udarila nedaleko od kuće i raznjela krov da je sve palo na njih dok su bili u kući. Samim čudom Božijim, nikome nije ni dlaka sa glave hvalila. I poslije su sredili kuću, ali zadugo je Ceca bila potrešena tim dogadjajem. I imala dosta teških pitanja za Boga, zašto se sve to desilo njima.
Mnogo bih još mogao primjera navesti u svome životu gdje sam izbjegao udese, štetu, povrede i pogibiju. A koliko je samo neznanih nesreća koje sam izbjegao zato što nisam uradio nešto što se trebalo desiti. I umjesto da su to dogadjaji kada ćemo zahvaliti Bogu. Podići radosno svoj glas i na sva usta hvaliti Njegovu milost. Ne mi smo zapadali u strašne traume, drhteći govorili o nesreći koju smo preživjeli. I to ne samo jedan put, već znalo se trubiti i kukati po sto puta.

E to je najveća podvala koju možemo "progutati" u svojoj nesvjesti. Zbog te podvale ljudi ostaju traumirani i snažno vezani strahovima, jer ne dadoše hvalu Bogu kad je trebalo. Naprotiv svojim ustima veličaše nesreću i zlo koje su zapravo izbjegli. Umjesto da vidimo milostivu natprirodnu intervenciju Božiju, mi u tome vidimo zlu kob i usud i tražimo sumorno odgovore: "Zašto nas sve ovo snalazi!?". To je ono što kažem, kad nizu poraza dodamo i ovo neshvaćeno čudesno iskustvo izbavljenja, ostajemo u kandžama psihičkih probema i fobija.
Zato promijenimo svoj pogled na te ključne trenutke u koje smo se možda zapleli. Dajmo slavu Bogu koji nas je netaknute izbavio, čudesnom intervencijom, namjesto što živimo u strahu da nam se nešto slično ne ponovi. I to je upravo to, mi mjesto zahvalnosti i radosti izabiramo iracionalnu brigu za budućnost. A samo kada bi promjenili način gledanja na neka krupna "traumatična" iskustva, vidjeli bi slavu Božiju i ne bise ispunjavali crnilo. On nas nikad nije ostavio. On je uvjek bio na našoj strani, strasno navijao kao navijači Liverpula za svoj voljeni tim: "YOU WILL NEVER WALK ALONE".
Zato ne brini i ne strahuj, Onaj koji te je izbavio iz šest nevolja, neće te ostaviti ni u sedmoj!

Коментари

  1. Bože koliko su ljudi nezahvalni,bolje rečeno-razmaženi-sve imaju a to ne vide!Sve dok im se realno ne dogodi neko veliko zlo,nepromenljivo... tad vide kolko su srećni bili..!No,tada će biti dockan

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski