Пређи на главни садржај

UDRI NAJJAČEG

Ne znam kako to da jutros ispričah Emiliji neke scene iz mog djetinjstva. Kako sam branio svog mladjeg brata kad bi ga ko napao. Bio sam spreman da napadnem čitavu grupu vršnjaka da bih ga odbranio. Nisam se bojao nikog. A u tim tučama uvjek sam imao na umu jedno što mi je otac savjetovao za takve trenutke: "Udri najjačeg!". I tako je bilo, kad bi me napala čitava grupa, ja bih se fokusirao na najjačeg, odnosno kolovodju. Njega bih udario prvo i to najjačim udarcem direktno u glavu. I dešavalo bi se ono što sam maloprije pročitao u knjizi Primjeri čojstva i junaštva od Marka Miljanova Popovića. Navodi primjer kako su Marko Đeljošev Zatrijebčanin i njegovi pajtosi na Kučkim Koritima zadijevali i vrijedjali sirmašnog Poja Ulja dok je uzimao vodu da napoji stoku. I onda je ovaj onim štruglom za vodu udari direktno u glavu Marka te mu probi krv kao majčino mlijeko. Tad Marko Zatrijebčanin zabrani svojim drugovima da se revanširaju Poju jer dobiše što su tražili. Onad Marko Miljanov završava svoju priču pouko: "Tako Poj Ulja ostade neizmlaćen toljagama kao što hoćaše da bješe udario najgorega, no on ubi najboljega..."

I onda shvatih da sam čitav dan pričao o istoj temi, jer uz jutarnu kafu sa Cecom sam govorio o tom uklanjanju korijena problema. Godinama se bavimo onim što je na površini, što je vidljivo a što je samo posledica problema. To je kao kad se čupa granje onog upornog Pajasena što nam raste svuda oko kuće. Sve dok ga ne iščupaš iz korjena, to odvratno korov-drvo i dalje niče i širi se.
Posebno pto problemi i nevlje, a o tome sam već pisao, ne idu nikad sami. Imaju tendenciju da idu u grupama, što čovjeka posebno baca u očaj. Kad "neće onda baš neće" što bi rekao MC Marko. I tajna duhovne borbe leži u tome, prepoznati koji je glavni problem i njega udariti. Svim silama. Ako se bavimo onim sporednim akcesornim problemima, onda ćemo sigurno dobiti po tintari. Ali ako poslušamo mudre pouke Marka Miljanova, da kao Poj Ulja udarimo glavni uzrok i motivator problema rješićemo se nevolje i izbjeći toljaganje. Odsjecimo glavnu granu a sa njom će se sasušiti i sve one pobočne. Nemojmo gledati samo očima ono što je na povrŠini, već udjimo u svoje srce jer tamo se možda krije glavni problem. To je možda neki korijen gorčine, neopraštanje, odbačenost, pohlepa ili pužuda od koga sve dolazi. Ako iščupamo to nešto možda shvatimo da neke bolesti, strahovi, svadje, slabosti i nesigurnosti su bile samo grane koje su će se uskoro sasušiti i nestati iz naših života. Zato što smo UDARILI NAJJAčEG direktno u glavu.

Коментари

  1. lijpo, lave...
    zanima me samo, da li uspijevas da korjen promlema, nakom prepoznavanja, i izliječiš. da pojasnim: meni to teško polazi za rukom. odlična sam da pomoglem drugima, ali kad sam ja u pitanju, teško mi ide, ma koliko i znala i prepoznala i sam problem i što treba da učinim...

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala Ljiljo,

    Nije jednostavno, nekoliko puta sam uspio da dodjem do kroijena problema, poslije dugog preispitaivanja. Jednom je to bio stid (zbog poniženja koja su mi drugi učinili) drugi put je bila odbačenost (zbog izdaje i nedostatka ljubavi nekih meni bitnih ljudi). Možda djeluje trivijalno, ali meni su ta otkrovenja promjenila život i napravila preokrete na bolje. Ali jedno moram da naglasim da je rješenje problema nemoguće bez ljubavi Božije. To mi je dalo snage da oprostim ljudima ili da se utješim. Ali trebali su mi duhovni prijetlji da me vode u pravom smjeru.
    Evo sad obećavam da moramo negdje van posla da sjednemo na kafu da prijateljski izmijenimo neke intimnije stvari. Možda ti pomogne

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski