Пређи на главни садржај

SVETI DUH

Nekako sam do danas odlagao da se uhvatim vjerovatno najvažnije teme kad je Metanja u pitanju. Smatrao sam da o ovom sofisticiranom duhovnom aspektu treba da prethode neke shvatljivije teme za prosječnog čitaoca. Preko 200 priča sam napisao o potrebi individualnog preobražaja i ukazao koje se te loše stvari koje treba mijenjati u naših mišljenjima, riječima i djelima. Ali neki koji su probali da to primjene u praksi, suočili su se problemom i nemogućnostima. Rekli su mi da ne uspjeva, da je to skoro nemoguće. Mi hoćemo da uradimo pravu stvar, ali ne možemo. Ne možemo da se odviknemo od ružnih navika, ponavljamo iste greške i nemamo snage i volje da izadjemo iz svojih zavisnosti i poroka. Htjeti to neko dobro možda u nama i postoji, ali moći ga zadobiti stoji nekako van naših snaga. Pa se pitamo: "Ko može uspjeti? Ko se može promjeniti?"

Neki koji me duže poznaju znaju koliko sam pušio. Pušenje je za mene bila posebna strast. Govorio sam da bih bez svega mogao u životu, ali bez cigareta NE! Pušio sam dvije i po pakle dnevno, a kad nisam imao novaca, zamotavao bih domaći sjeckani duvan.
Kad sam se susreo sa Bogom bio sam spreman sve mijenjati ali ostaviti cagarete bilo je nemoguće. A onda se desilo nešto čudesno, što je u mnogome promjenilo čitav moj život, o čemu ću danas pisati iako sam mislio da neću. Tog 1og februara 2001. godine je zbog jakih bolova u trudnoći Ceca otišla sa svojom majkom u bolnicu. Pošto je moja tašta medicinska sestra bila u toj bolnici, Cecu je imala poseban tretman. Skupili su se oko nje svo medicinsko osoblje sa tog odeljenja. Na pregledu je konstatovano, o čemu posjedujemo snimak, placenta previja. To je anomalija u trudnoći, kada se placena formira na prednjem zidu materice što čini trudnoću krajnje rizičnom i potrebno je strogo mirovanje i bolničko održavanje trudnoće. Kada mi je to javila Ceca, dosta teško i sa nevjericom sa to prihvatio. To je značilo da moja žena ne smije da putuje nazad za Podgoricu, da budemo razdvojeni mjesecima itd. Ali ono što je još teže bilo, je sjećanje da se to isto mojoj majci desilo sa trećim djetetom. Kada je zbog toga održavala trudnoću mjesecima u bolnici, i na kraju izgubila bebu a njoj su se borili za život. U meni je narastao strah sa jedne strane o iznanadne vijesti, a sa druge strane neki prkos. Tek što sam uzvjerovao da Bog postoji došlo je ovo iskušenje. Stao sam pred Njega i napravio izazov: "Bože ako si to što jesi. Bog. Onda si neograničen u svojem djelovanju. Želim da moja žena bude potpuno isceljena. Ne nešto polovično, ne da joj bude malo bolje. Već hoću potpuno isceljenje. Ili si Bog ili nisi! Hoću da bude najnormalnija trudnoća!"
Ceci je zakazan posebno snimanje u "Višegradskoj" bolnici kod specijaliste na kolor dopleru. Snimanje je zakazano za 12ti februar. Ušao sam u post i molitvu tih 11 dana. Čekao sam čudo. Ništa manje od toga.
Cecu cam hrabrio riječima da će da bude sve dobro na snimanju. Da će biti najnormalnija trudnoća. I rekoh joj: "Za svjedočanstvo toga što će se desiti, da pozove svoju majku da prisustvuje pregledu. Da se i ona uvjeri u čudo!"
I onda je svanuo taj dan. Bio je ponedjeljak. Ceca mi se samo kratko ujutru javila da kreće na pregled i da ćeme zvati kad se završi. Ja sam sjedio na poslu potpuno odsutan, sa mislima negdje gdje ih nisam mogao uhvatiti. Trema je razdirala moju utrobu. Pomislio bih: "Možda je sve samo moj trip. Možda Bog danas ništa i ne uradi. Možda mi Ceca javi opet neke slične vijesti. A možda i Bog uopšte i ne postoji. Da je sve ovo sa vjerom, još jedna obična moja životna epizoda."
Onda bih otvorio posljednju ladicu na mom radnom stolu, gdje je bila sakrivena moja biblija. Uhvatio bih je rukom i stisnu. Čitati je nisam imao koncentracije. Opet bi se smirio. Odagnao te sumnje i strahove. I ponavlja kroz zube:"Najnormalnija trudnoća. Potpuno isceljenje, ne neki blagi napredak! Ili si Bog ili nisi!"
I onda tek negdje poslije 13h javlja se Ceca. Nije imala tada mobilnog telefona da me ranije nazove. Reče: "Prvo moram da ti kažem jednu vest, ne znam hoće li ti se svidjeti?". Prekinuh je: "Ma pričaj više šta mi okolišaš i šta me mučiš!". "Dobićeš kćerku." - govorila je malo nesigurno, jer nismo znali pol djeteta do tada a nije znala kako ću to kao crnogorac prihvatiti. Iako sam joj sto puta rekao da bih više volio kćer da dobijem prvo. "Sjajno! Ali pričaj kako si; šta su rekli doktori?" - za mene je to bilo pitanje vjere. Ili ću vjerovati Bogu ili više ne. Sve se u meni lomilo.
Ceca je pričala: "Vidjela sam bebu na ogromnom ekranu. Lupalo joj je srce preko onog doplera da je čitava ordinacija brujala u ritmu malog srcenceta! Pitao me je zašto sam došla? Kad sam rekla da je zbog Placente previje, iznenadio se i drsko rekao. Ma dajte, molim vas, kakva placenta previja!. Placenta kod vas je na zadnjoj strani materice (što je medicinski nemoguće da se samo pomjerilo). Ovo je NAJNORMALNIJA TRUDNOĆA od svih 26 pregleda koje sam danas imao prije vas."
Kad sam čuo tu riječ "Najnormalnija". Počeo sam da skačem i da slavim Boga. Samo sam u sebi vrištao "Ima te Bože. Živ si! Svemoguć si!". I onda rekoh sebi, da sam kao nekad u Starom zavjetu, otišao bih u Crkvu i prinio velikog ovna na žrtvu". I tada mi pade pogled na paklicu malbora na stolu. I prosto sam znao da je to taj "ovan" kojeg bi trebalo "žrtvovati".
Tada sam onako smešeći se donio jednostavnu odluku da batalim cigarete. I više nisam ni mislio na to, jer cio taj dan sam slavio Boga za ono što mi se osvjedočio. Da je moja žena dobro, da mi je ćerkica zdravo i da ćemo uskoro biti zajedno.
I onda to veče dok sam pred spavanje desilo se ono o čemu piše na mnogo mjesta u Djelima apostolskim. Bio sam kršten Duhom Svetim. Kao da sam bio uronjen u veliku vodu. A opet cijelo tijelo mi je buktalo kao baklja. nebo se spustilo u moju spavaću sobu. Usta nijesu više govorila obične riječi već neku nebesku muziku, govorio sam nepoznatim jezicima o veličini i slavi Božijoj. Bio sam ispunjen i spolja i iznutra Duhom Svetim.

Od toga dana pa do danas, nije mi nikad ni palo napemet želja da zapalim cigarete. Jednostavno više nisam imao ni želju, nikakvu borbu u sebi sa tom "strastvenom" navikom. Ono što mi je bilo nezamislivo teško od tada po sili Svetoga Duha, bilo je jedna nebitna stvar koja više nije ništa značila.
Želim reći jednu fundamentalnu istinu. Od postanka čovjeka do danas, nema niti jedne zapovjesti, niti jednog pravila koje bi neko mogao da smisli, a da se mogla obdržati da se mogla ispoštovati. Da je bilo bar jedne koja bi bila nesalomljivi zakon, Isus ne bi morao doć na zemlju i otići na krst. Nema čovjeka, ama ni jednog, koji bi mogao održati sva svoja obećanja i živjeti u svojim snagama pravedni život istine. Ali ono što je čovjeku bilo nemoguće, Bogu je bilo moguće. Nakon uskrsnuća Isusa Hrista, Otac je posla Svetoga Duha na praznik "pedesetnice" u Gornju sobu gdje su bili svi apostoli, Marija majka Isusova i svi učenici. Tada je nastala Crkva Božija.
Od tada do danas, jedino pomoću Svetog Duha kojim se ispunjavamo svaki dan, mi možemo živjeti život pobjede nad bolešću, pobjede nad lošim navikama i porocima, samo On, Sveti Duh, može učiniti da ono što hoćemo to i možemo. On nas uvodi u Metanoju i čini da postanemo bolji, pravedniji, slobodniji tj.Hristoliki. Svi recepti, zakoni, pravila, mudre misli su samo gole riječi bez ikakve sile, ako nema Njega, Duha Svetoga koji će to da oživi u nama i da nam moć za promjenu. On nas uvodi u svu istinu, ukazuje gdje griješimo. Ali nas On i posvećuju, i čini potpuno novim osobama!
E to je Metanoja.

Коментари

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski