Пређи на главни садржај

ŠARENO DRVENO JAJE

Juče dodje Danilo poslije škole ostavi torbu i duboko uzdahnu i reče nekim sjetnim glasom "Eh, da mi je 50 centi" i napravi pauzu. I ja i Ceca iznenadjeno u glas pitasmo "Što će ti 50 centi sine?". A Danilo ozbiljno odgovori: "Da imam te pare mogao bih kupiti šareno drveno jaje, da se kuckam u školi sa drugarima. Sve bi ih pobjedio!". Ma idi bre, pomislih, smejući se. A ja mislio ne znam šta mu treba, a on neko drveno jaje za Uskrs.

Jutros se vozim kolima na posao ćuteći sa nekom sjetom i težinom razmišljam o svemu što me čeka i nekim stvarima koje toliko priželjkujem i za koje sam se molio ovih dana. I kao da me Bog podsjeti ovome što je Danilo mene i majku molio. I postade mi jasna jedna misao: blago mom sinu, koliko je samo on bezbrižan! Ima svaki obrok. Sve knjige smo mu obezbijedili. Obučen je i obezbijedjen. A što je važnije zdrav je. Ima ne znam koliko igračaka i dr. I pored svega toga čega nije ni svjestan, i što smatra normalnim, on nekim sjetnim glasom kaže "Eh kad bi imao 50 centi, kupio bi šareno drveno jaje!". Još to jaje i valjda bi onda bio potpuno srećan.
Bože mili, pomislih, jesam li i ja takav? Imam sve što bi mi trebalo i više od toga! Trebao bih da se bijem u grudi i da zahvaljujem Bogu po čitave dane. Da zahvaljujem što sam zdrav i prav, što imam divnu porodicu i što imam divan posao i mogućnost da izrazim i svoje talente. A ja pored svaga toga, jutros, ispunio grudi nekom sjetom i uzdahom. Kao da bih i ja za ovaj Uskrs želi nekih svojih 50 centi, da kupim "šareno drveno jaje", da bi pobijedio sve svoje drugare "u kucanju uskršnjih jaja!" Da nije smiješno bilo bi tragično! Možda su to kod mene malo veći iznosi od 50 centi, i nešto što je šarenije od ovog drvenog uskršnjeg jaja. Svejedno, mom Bogu je prosto nejasna, moja jutrošnja molitva uz uzdah. Pa kao da Ga mogu čuti kako se žalostivo smije i kaže: "A ja mislio da je nešto ozbiljnije, pa si mi tako sjetan jutros. A ti tražiš tričavih 50 centi da bi kupio neko falš jaje! Zar je šareno drveno jaje razlog tvoje jutrošnje tuge, sine moj? ".

Коментари

  1. :)
    O tom šarenom drvenom jajetu mašta i moj Marko.

    ОдговориИзбриши
  2. Sjajno! :-))))
    Mada nije problem što maštamo o "šarenim drvenim jajima", već ne trebamo da uzdišemo sa sjetom i da brinemo. Šta je teško Roditelju da ispuni takve želje? ALi je važno da znamo šta sve imamo.

    ОдговориИзбриши
  3. a kad mu ispunim neku takvu želju, on obično kaže: "Hvala ti mama, ovo mi je najljepši dan u životu!", pa i meni uljepša dan.
    Mora da je i tvom Bogu srce puno, kad te čuje kako se obraduješ "šarenom jajetu", kao Marko i Danilo... :)

    ОдговориИзбриши
  4. Vera, evo sam maloprije kupio Danilu drveno šareno jaje. Baš sam ga iznenadio. On je bio već zaboravio.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski