Пређи на главни садржај

NEBO NEMA/IMA MILJENIKE

Sad za vikend osjećao sam neku uznemirenost i kao da mi je u grudima bilo tijesno. Bockalo me srce. Ležim na krevetu dnevne sobe sa tom nelagodom. I onda pozvah svog malog sina Danila, da dodje da legne pored mene na kauču. Bože, kako je on umiljato dijete. Legao je nekako na mom boku, stavimo mi glavu ispod pazuha, na grudi. Ja ga zagrlih. I već za par sekundi, sve ono ružno iz mojih grudi nestade. Zaista on je naš bensedinčić. Uvjek raspoložen da se pomazi, da te zagrli. Ima to nešto umirujuće u njemu, kad legneš pored njega kao da ti se duša leči.
Sjećam se kad je Ceca našla u biblija jedan stih i podvukla ga koji kaže: "Danilo mili čovječe...". E upravo taj stih odgovara opisu našeg istoimenog sinčića. Mili dječak!
Jednom je Ceca dok smo bili kod njenih svome bratu koji je bio uznemiren i iscrpljen od posla, rekla da legne pored Danila na pod dok je ovaj gledao crtani i da ga zagrli da vidi kako će da ga nemir prodje. Poslije par minuta, na Danilovim grudima, njegov ujko je gotovo zaspao sa osmjehom. Kao da je i on htio reći: "Danilo, mili čovječe..."

Ne znam koliko ko zna, da su Isusa pratile ogromne grupe sljedbenik i učenika. Na jednom mjestu se pominje brojaka od 4 i 5 hiljada. Ali od svih njih imao je njih 70toricu koji su u parovima po dvoje išli na zadatke, isceljivali su bolesne, nosili radosnu vijest i istjerivali demone. Ali od svih njih dvanaestorica su mu bili posebno bliski. To su bili njegovi najbliži saradnici, apostoli. Ali od svih apostola bilo je samo 3 učenika koji su bili najbliži Isusovi prijatelji, koje je vodio uvjek sa sobom na najosjetljivije zadatke, kad je vaskrsavao mrtve i sl. To su bili Petar, Jakov i Jovan. Pred ovom trojicom se preobrazio i vidjeli su ga u njegovoj slavi. Ali od ove trojice bio je jedan naročito povezan sa Isusom. To je bio Jovan bogoslov. Za njega su pričali da ga je Učitelj posebno volio. Ne najviše, već posebno. On je ležao Isusu na grudima. Kao moj Danilo. Mogao je slušati otkucaje srca njegovog Gospoda.
Da li nebo ima miljenike. Ja mislim da ne. Ali da postoji oni koji su Bogu posebno dragi kao Jovan, to svakako da. Jer i ja ne odvajam moju djecu. Emiliju volim bezgranično, kao i Danila. Prosto nema govora da nekog od njih dvoje favorizujem. Ali Danilo je drugačiji tip od Emilije. On prosto umije da ti se privije na grudi, da ti se ugnjijezdi ispod majice. Za njega ne postoje granice dokle je spreman da ide u svojoj bliskosti sa osobom koju voli. Kad on hoce da se mazi, nema odgovora ne. Nema odbacivanja, nema zastajkivanja i nesigurnosti!
Nažalost, ja nisam imao nakvu bliskost sa mojim roditeljima. I sad tek vidim, gledajući Danila, šta sam propustio i šta su oni propustili. Jer ta bliskost je isceljujuća. Oslobadjajuća.
Svi su mogli Isusu leći na grudima, kao što može i Emilija podjednako kao i Danilo, moje je krilo uvjek otvoreno za njih. Ali razlika je u nama. Mi imamo nesigurnosti i taj osjećaj odbačenosti. Bojimo se da pokažemo ljubav, da se predamo u potpunosti, da uživamo u svom Ocu na jedan takav neposredam i blizak način. Da mu se ugnjezdimo ispod majice, da mu čak i dosadimo sa nježnostima i maženjem. U toj bliskosti nema kalkulacija, nema moje-tvoje, nema skrivanja i mračnih tajni. Za tu bliskost potrebna je otvorenost srca, dječačka, spontana i čista. E ta blizina, donosi smirenje i bezbrižnost, donosi ispunjenost grudi užitkom i konačno, donosi radost i ljubav. I zato ne kaži: "Nebo ima miljenike!" Jer i tebe kao i mene Otac voli istom silovitom ljubavlju kao ja što volim svoju djecu. Izbor je na tebi ili meni, da li ćemo biti samo jedan od 5 hiljada, ili jedan od onih 70 čenika, ili ćemo biti medju 12 prijatelja ili ako otvorimo svoje srce do kraja, mi možemo imati to nešto posebno, intimno i fenomenalno sa Njim. Kao Jovan. Da Mu ležimo na grudima, osjetimo Njegovu toplinu, dok osluškujemo udisaje i lupanje srca i dok se mir spušta na nas, kao san na umorne oči. Mili čovječe :)

Коментари

  1. Psiholozi kažu da svi mi imamo afiniteta prema jednom djetetu u odnosu na druge, da je to normalno i prirodno, ali smo nažalost nespretni da to sakrijemo. Kod mene je još uvijek rano za afinitete, jer su mi djeca mala, ali mi se čini da ih ni u jednom trenutku ne volim jednako, već da se to non-stop mijenja. Oboje volim najviše na svijetu, ali kad Filip nešto uradi ili kaže, čitav se moj svijet i život slije u njega. Onda se nasmiješi Lena, ja zaboravim na sve. I tako iz sekunda u sekundu, najljepše ludilo koje može čovjeka da zadesi!

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala za divan komentar Ksenija. Mislim da se slazemo upravo u tome da svako dijete volimo na jedinstven i poseban način, a ne više ili manje. Ali stoji ovaj poziv da treba uvjek učiniti više, da razbijemo barijere, distance i nesigurnosti u ljubavi jedno prema drugom, ali i prema Bogu. To je isceljujuće iskustvo!

    ОдговориИзбриши
  3. Одговори
    1. divno lave. i ja prepoznajem razliku u karakterima moje djece. jedno je umiljato kao danilo-mnogo volim to ime, dok drugo manje otvoreno ispoljava svoje emocije. i isto tako, ne mogu reci da jedno volim vise nego drugo. ono sto je zanimljivo je da upravo ovo drugo, manje umiljato, lici meni kao djetetu. a sada, kad sam odrasla sam potpuno drugacija. volim da ispoljim emocije, ne krijem ih, ponosim se svim lijepim sto je u meni i oko mene i volim da dijelim lijepo i dobro...

      Избриши
  4. Laki, da dodam, cisto da ne promakne. Dolazimo u situaciju da ljekovito prisustvo djece primijetimo i osjetimo tek kad smo umorni i iscrpljeni (kad "padnemo"). Sto mislis da se ne ogranicavamo na takve situacije, nego da smo ih svjesni i kad smo u "normalnom" modu, da su oni blagoslov i kad nijesmo raspolozeni za njihovu blizinu, da nam to sluzi kao reper koliko smo "blizu" ili "daleko" od ljubavi i potrebe za njom, kad mislimo i postupamo previse skuceno i usko, odnosno kad zivimo misleci da nam to nikad nece trebati (jer covjece, sto nam fali, vidi nas, sve imamo i sve mozemo) neosjetljivi i nezahvalni! A oni, uvijek tu.

    Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  5. Potpuno si u pravu Dule! Care :-)
    Nevjerovatno, ali čak i u ovim najljepšim trenucima, pokazuje se ipak naša sebičnost...

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski