Пређи на главни садржај

"ALI" SREĆU KVARI

Koliko sam puta čuo na kraju rečenice "Ali", da mi se utroba pomjera od njega. To je ono: "Znaš Lave, mi te veoma uvažavamo i cijenimo tvoj značajan doprinos, pažljivo smo razmotrili tvoj zahtjev, ALI...". To je ono u staroj izreci"Ali, što djevojci sreću kvari". Mnogo ima primjera za ovo izgovaranje, ali šta nam znače lijepe riječi, šta nam znače objašnjavanja kad nam nisu pomogli oni koji su mogli ili ako posao nije završen.
Lako je ovo osuditi, ali šta je sa onim slučajem kada mi stojimo sa te strane i smišljamo kako da objasnimo zašto nismo uradili ono što je trebalo i što smo obećali. Suština leži u tome, da nije važno koliko smo morali truda da uložimo da bi nešto uradili, na kakve smo probleme naišli, kada dodje dan podnošenja računa brojaće se samo ima li ili nema rezultata. Ovo sam mnogo puta i sebi i svojim saradnicima pokušao da objasnim. Ako posao nije uradjen kako treba i kad je bilo dogovoreno, nikome ne znači tvoje "ali". "Ja sam znate deset puta zvala toga i toga i nije mi se javljao...". Odgovor je pogrešan - "trebala si da zoveš jedanaest i dvadeset i pet puta, koliko god je potrebno puta, sve dok ne završiš posao koji ti je dat!".
Posebno je žalosno kada sebe zavaravamo, kada je to "ali" izgovor za lijenost, neodgovornost, nevjeru i sebičnost. Spreman sam ustvrditi da je ovo "Ali" proizašlo iz najgore paklene kuhinje. "Apsolvirao sam, ALI mi je ostalo još dva ispita i diplomski!". "Pokušao sam popravim stvar, ALI iskrslo mi je nešto pa sam morao otići"... Itd.itd

Otkud to "Ali"? Šta nam to fali za sreću? Postoji priča o jednom bogatom mladiću koji je imao susret sa Isusom. Bio je izuzetno bogat i veoma ugledan član društva, sa visokom titulom. Došao je slušatii Isusa, i bio je fasciniran tim što je vidio kod Isusa. Neku puninu, sreću, radost i mir, koju on pored svega što je posjedovao nije mogao naći. I onda kao da se htio pohvaliti Isusu sa pitanjem: "Šta treba (još)da učinim da dobijem vječni život?". Isus mu reče da poštuje 10 zapovjesti. A bogati mladić zadovoljno reče "pa sve to držim od mladosti svoje!". Isus mu reče: "Još ti jedno nedostaje. Rasprodaj svoje imanje, razdijeli sirotinji. I onda dodji i slijedi me". Kad je to čuo bogati mladić, smrači mu se lice, postade nesrećan i ode od Isusa.
To "ali" što ovom bogatom mladiću je sreću pokvarilo, je ono "jedno što mu je još nedostajalo". A to je spremnost na žrtvu, da bi ispunili svoja obećanja. Spremnost na posvećenje da bi ispunili svoje životne ciljeve. Nismo spremni da damo dio svoga životnog komfora, pa zato smišljamo izgovore koje počinju sa "ali", umjesto da se potrudimo i uradimo ono što nam je rečeno.
Samo ljudi koji su spremni da idu do kraja u svojim uvjerenjima, da urade sve što je u njihovoj moći, mogu da baštine uspjeh i sreću koju on donosi.
A kad prevedemo to na duhovnu ravan: nijesu bogati oni mladići koji imaju titule i novac, poštuju neka pravila i običaje lijepog ponašanja, a u sebi su nesrećni i puni nemira.Bogati su oni koji traže puninu, koji su spremni da žrtvuju sve zarad svojih uvjerenja i uzvišenih ciljeva. Za takve ne postoji "ALI KOJI SREĆU HVALI", oni su kupili vječni život u carstvu nebeskom, koji donosi tu puninu, spokoj i radost.

Коментари

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski