Пређи на главни садржај

PUCANJE ŠAVOVA

Večeras sam čuo za još jedno samoubistvo, u pitanju je jedan od najvećih preduzimača u svoje vrijeme i u svojem gradu. Zaista, baca u očaj kad iznova čujemo da je neko sebi presudio, i pitamo se dokle? Zašto ljudi to čine? Ne znam o kome je riječ, i zaista nemam namjeru da ulazim u ičije pojedinačne razloge. Samo želim da otvorim neka pitanja. Ko puca? Ne pričam samo o tom pucanju u sebe, već tom pucanju koje je prethodilo. Čovjek puca u sebi često i to je vjerovatno normalno.
Ja sam doživio jedno pucanje u glavi. Skoro sam ga mogao čuti. Ušao sam u projekat, pun radosti i jedne duboke presvjedočenosti da trebam da udjem u takav krupan posao (barem za mene) koji je bio jedan značajan iskorak na finansijskom planu. To je kao kad prelazite iz jedne niže lige u veći rang takmičenja. Do juče ste bili prvaci, a u višem rangu takmičenja, protivnici su mnoogoo jaki. I meni se desila takva krizna situacija, da je čitav posao visio o koncu. stigao je nalog da se zaustavi sve. A ja sam uložio sve što sam imao i plus sve što sam uzajmio od prijatelja, i sve pare koje sam unaprijed dobio za robu. Plus što je moj partner takodje sve uložio. Kad su mi javili telefonom, pošto sam bio na odmoru sa porodicom, ušao sam u sobu, stao pred boga i u sebi vrištao. I tada samo je nešto puklo u glavi, u ušima mi je zazvonilo, a nastala je nekakva tišina. Izašao sam iz sobe, i bukvalno je usledio sljedeći poziv, kojim su me obavjestili da neće biti stavljena zabrana, pod odredjenim uslovima.
Da bi objasnio o kakvom se pucanju radi, ispričaću vam onu priču o prvom susretu Petra i Isusa. Dok se Petar sa bratom i prijateljima iskrcavao na obali i prao mreže poslije jednog cjelovečernjeg neuspješnog ribolova. Isus mu pridje da ga zamoli da ga odveze brodićem tik od obale, pošto se skupio veliki naroda da ga sluša, tako sa male distance na vodi, izuzetno se čuje govornik, i vidljiv je svima, a ne mogu mu se pribijati. Al Petar umoran, ipak prista. Kad je završio Isus, reče Petru da sa ostalim prijeteljima ode u dubinu sa njim i da bace mreže gdje im On kaže. A Petar, iskusni ribolovac uz mrmljanje da je čitavu noć pokušavao i da nema ribe preko dana na tim mjestima, prihvati savjet ovog stolara Isusa, jer ču mudre riječi koje je propovijedao. I desilo se čudo, Na mjestu gdje mu je Isus rekao da zabaci, izvukao je toliko ribe da su mreže sve popucale. Morali su zvati druge čamce da im pomognu. I kad su izvadili svu tu ribu, umalo se i oni ne potopiše. I tada Petar, osvjeočen čudom sa očajem zamoli Isusa da ga ne dotiče jer je shvatio koliki je grešnik. Petar je od toga dana pa do kraja svog života, ostavio ribarenje i slijedio Onog koji je kadar ispuniti svaku njegovu potrebu i to izobilno spram veličine Njegove slave.
Postoji taj trenutak pucanja, zbog koga neki izaberu smrt, a neki izaberu život. Pucanje se dešava, zbog količine blagoslova koji dolazi u nečiji život. Ali nijesu svi spremni da podnesu blagoslov. Njihove mreže nijesu bile spremne, niti njihovi čamci, da prihvate velike stvari.
Koliko puta smo mi molili da nam se dese neke velike stvari, a kad nam Bog odgovori, dešavaju se pucanja. Neki ljudi nijesu kadri da prihvate velike blagoslove. Iznenadno bogastvo, uspjeh i slava za neke je bila pogubna. Tražimo ali nismo kadri to da primimo. Mali je kapacitet naše duše. Kao u onaj laneni džak kada počinješ da trpaš nešto mnogo veliko, šavovi počinju da popuštaju.
Ja nijesam bio spreman još da prihvatim veći posao i veći novac, dok nijesam zavapio i desilo se to škljoc u glavi. Ja sam prešao tada na jedan veći nivo milosti. Kao što reče jedan moj prijatelj Joel, kad predješ iz zone stotica, u zonu hiljada eura, pa onda iz zone hiljadarki u zonu desetina hiljada itd. Neko može da podnese i milijarde kao Bil Gejc, i da ostane jedan normalan čovjek.
Ali novo vino se sipa u nove mjehove! Jer ako se sipa u stare, stari se pokidaju i propadne i mjeh i svo ono dragocjeno vino! Kada rastemo, garderoba nam okraća i puca na prevojima lakata i koljena. I tek kad porastemo spremni smo za veće stvari, odnosno garderobu.
Ali mi nismo spremni da tražimo Boga, prije nego dobijemo blagoslov. Pa nam se dešavaju pucanja kao kod Petra u ovoj priči. Pa ne samo to, nego naš blagoslov može potopiti i naše prijatelje i najbliže, ako nismo spremni da živimo po višim standardima, koji važe u prvoj ligi takmičenja u koju prelazimo.
Mi želimo velike stvari, ali hvala Bogu što nam ih odlaže dati, jer bi nespremni mogli doživjeti propast. Nismo spremni, popucali bi, a mi mislimo da Bog ne će da nam ih da i da mu nismo mili!
Pucanje mreža Petrovih nije se desilo od cjelovečernjeg mukotrpnog bezuspješnog lova, već od nenadanog uspjeha za koji njegova brodica i njegove mreže nijesu bile spremne. Tako, vjerujem da uzrok pucanja nekih ljudi, je bila njihova nespremnost da se nose sa velikim stvarima i izazovima. Možda su bili prvi u seli, ali nijesu mogli da se snadju u velikom gradu, bili prvi u drugoj ligi, ali nijesu mogli da podnesu borbu sa prvoligašima! Neki možda i umiju da se nose sa nevoljama, ali uspjeh i brzi dobitak je mnoge veliko i preteško iskušenje.

Коментари

  1. Zapazila sam da jako cesto ljudi nisu spremni za velike promjene koje prizivaju, a jos cesce nisu svjesni srecnog dogadjaja kada ih te promjene zaobidju, uprkos velikoj zelji. I sama imam neke teznje za velikim promjenama ali nikako da se dese. naucila sam da im jednostavno nije vrijeme ili uopste ne treba da se dese.

    ОдговориИзбриши
  2. Da, da. Bravo! A doći će u pravo vrijeme, čak veoma brzo kad zauzmeš tako ispravan stav!

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski