Пређи на главни садржај

POSLJEDNJI KAO PRVI

Nekoliko puta sam mijenjao kolektive. Zapazio sam jednu zavist starih radnika kod kadrovskih promjena. Kad god bi dolazili novi, sposobniji ili još gore manje sposobniji, koji bi dobijali sličnu platu i sličan položaj kao oni koji su tu već godinama, to bi izazivalo burnu ili potmulu reakciju onih "starosjedioca"! Pa udju u neki negativizam, koji ih nagoni na neke ružne reakcije, bunt, nerad, ogovaranja i podmetanja.
Sjećam se jedne prilike sam unaprijedio jednog saradnika, od običnog činovnika je postao šef odeljenja. Udvostručio mu faktički platu. To je bilo kao u bajci. A onda poslije nekog vremena, upraznilo se mjesto rukovodioca sektora u kojem je ovaj bio šef odeljenja, pa sam na to mjesto doveo nekog sa strane, koji je time postao njemu šef. Izbio je kuršlus upravo od strane ovog radnika kojeg sam već značajno unaprijedio, on se najviše bunio, kako ovi koji dolaze sa strane da budu prvi i da imaju veće plate, od onih koji su godinama! Kako on treba da ih obučava, jer se nagledao dosta tih neukih šefova. Došlo je do toga, da sam zamalo odlučio da ga degradiram i vratim na onaj stari posao. Pitao sam se: Zašto? Zar nisam tom čovjeku već dosta učinio, dao mu položaj i platu kako mu ni jedan prethodni direktor nije dao.
I onda, sjetih se onih riječi i priče o "radnicima jedanaestog sata" koju je pričao Isus svojim učenicima. Kad je gospodar od vinograda izašao rano ujutru u grad da unajmi radnike. Pogodi se sa njima da svima da po jedan denar. U to vrijeme denar je bio izraz vrijednosti jedne pune dnevnice, danas oko 30 eura. izadje opet oko trećeg sata ( to je oko 9h, jer dan se računao u 12 sati, počev od svitanja do smrkavanja) i nadje još neke besposlene, pa i njih pozva da rade, i reče "daću vam što je prav". Izadje opet oko 6 i 9 sata dana ( 12h i 15h) pa opet nadje neke besposlene, i njih pozva u vinograd. I na kraju, izadje oko 11 sata (to je pred smrkavanje) i najd neke koje niko nije htio da unajmi. Pa i njih pozva. Kad se smrklo, pozva sve na isplatu. I svima dade po denar. A onda se pobuniše oni prvi, jer ih je izjednačio u plati, a oni su čitav dan radili i mučili na žegi. Onda ih gospodar upita, kakvu ja nepradu vama učinih, zar vam nisam dao što smo se pogodili. Uzmi svoje i idi! Što je tebi oko zavidno što ja sam dobar, i što hoću i ovome zadnjemu da dam ko i prvome. Zar ja ne smijem činiti sa svojim novcem što je meni milo?!
I onda je Isus završio sa riječima, da će mnogi posljednji biti prvi, a prvi posljednji! I to je ono što od postanka ljudskog roda izaziva najviše kontradikcije i nerazumjevanja - Božija milost! Naša pravda nije božija pravda. Naši standardi nisu Njegovi, hvala Bogu! Njegova milost je bezgranična i umjesto da u nama izaziva zahvalnost i strahopoštovanje, mi zapadamo u zavist i bunt. Takvi koji su zavidni na Božiju milost biće posljednji, ma koliko se trudili i bili vrijedni. Njihov pogrešan stav ih je srozao na posljednje mjesto. A mnogi posljednji će biti prvi, jer upoznaše milost Božiju i njihovo srce ostade zahvalno. Jer razumješe da se svima zapravo smilovao, i da žive i uživaju blogoslov zbog nezaslužene Njegove naklonosti!

Коментари

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski