Пређи на главни садржај

OVO NIJE TVOJ RAT

Mi smo rodjeni za Pobjedu! Da, ali ima jedan uslov. Da bijemo svoje bitke i vodimo svoje ratove, a ne da ulazimo u neke tudje, na koje nismo pozvani! Mi imamo samo toliko snage i toliko moći da izborimo svoje bitke, da vojujemo protiv svojih neprijatelja, i ne više.
Mi možemo da bijemo i one bitke koje su u našoj odgovornosti. Svakako da možemo biti na istoj liniji fronta na kojoj su naše žene i naša djeca, i da vojujemo na zajeničkog neprijatelja. Mi imamo pravo da bijemo bitke za svoje saradnike i za ljude koji su nam povjereni, da li su to radnici, da li studenti, da li naši učenici, ali i svi oni koji nam svojom molbom daju pravo da se borimo za njih. Ali naglašavam, samo u zoni onog što nam je povjereno, što nam je delegirano, samo u onome što smo ovlašćeni, mi možemo i trebamo da bijemo bitku. Samu u onome što je u našoj vlasti mi imamo autoritet i vlast da izborimo pobjedu, i to je zagarantovano. Mi nismo ovlašćeni da ulazimo u tudje domove, i da stajemo na nečije strane. Da ulazimo u tudje poslove, i da se borimo za ovo ili ono. Čak ni da se mješamo u svajdu i tuče, dok ne zatraže pomoć od nas, da ne bi dobili po nosu razdvajajući ih.
Ima jedna tužna, odnosno tragična priča o mladom vodji, koji i danas se pjeva u Židovskim tužbalicama, i svi pjevači i pjevačice pjevaju u tragičnoj nesreći ovog mladog kralja. Ime mu je Josija, bio je jedna od najpravednih vodja koje su opisane u starozavjetnoj istoriji.
Nije bilo takvog ni prije ni poslije njega, koji je sproveo jednu od najvećih reformacija i obnovio hram, pronašao i skupio sve svete spise, suzbio do kraja sujeverje i idolopoklonstvo koje se raširilo po narodu.
I onda jednog dana kada je egipatski faraon Neko krenuo da se bori protiv Asirije koja je postajala sve veća sila u regionu. Josija, umjesto da propusti Nekoa, čime bi ovaj oslabio Asiriju i vjerovatno spasio Judu od svih onih nevolja i okupacije koje su im se desile sa poslije toga, on mu izlazi na crtu.
I pored opemene Nekove, Josija je ušao u ovaj tudji rat i izgubio je svoju plemenitu glavu, na polju koje se zove Medigo (Armagedon).
Mi nismo pozvani da ulazimo u tudje bitke, bez obira koje dobre namjere i izgovore imali. Možemo izgubii glavu, ma koliko ona plemenita i pravedna bila.
Mi nismo pozvani da spašavamo ovaj svijet, jer tu bitku je Jedan već vodio i izvojevao veličanstvenu pobjedu. Mi čak nismo pozvani ni da vodimo rat za sebe, za svoje spasavanje, da se borimo sa nekim ljudima za svoju pravdu. Jer stoji zapisano u Pismu: "Ovo je moj rat, moja je osveta, Ja ću uzvratiti!". Naša bitka je duhovna, protiv poglavarstva, principa i načela svijeta tame. U toj bitci, mi smo više nego pobjednici.
Zato vodimo računa, koje bitke bijemo, jer možda rat koji vodiš, je tudji rat, i možeš glavu da izgubiš. Možda biješ bitke koje te se ne bi trebale ticati, koji prevazilaze tvoju odgovornost i tvoj autoritet. Jer šta je tebi do tidjega sluge, ako pada svome gospodaru pada, i ako ustaje Njemu ustaje.
A možda biješ rat koji je zapravo Gospodnji, koji je već dobijen, jer mi nismo toliko moćni da sačuvamo svoj život odnapada i svoju dušu od smrti. Ali ako udjemo u te ratove svojeglavo, ne mareći na upozorenja, možemo biti sigurni da smo već poraženi.
Jer to nije tvoj i moj rat, jer neko drugi vodi bitku na Armagedonu!

Коментари

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski