Пређи на главни садржај

ODVRACANJE PAZNJE

Sinoc sam vidio sekvencu neke serije o prevaratima. Nije neka serija, ne znam tacno ni kako se zove, ali mi je tako ostalo upecatljivo kada je stari prevatarant i dzeparos, poducavao novajliju kako moze da krade tj. dzepari. Pa mu reče da je suština i osnovna caka kod džeparenja da žrtvi odvratiš pažnju, i onda ga mozes ladno trkeljisati. Onda je prikazano u nekoliko kratkih scena, kako ovaj hvata za rame prolaznika i dok se ovaj u cudu buni sto ga ovaj grabi na taj nacin, ovaj bez problema drugom rukom vadi novcanik iz unutrasnjeg džepa od sakoa. I tako nekoliko drugih ljudi. I onda pomislim koliko sam pua na slican nacin pokraden. Ne ne mislim da mi je ukraden novcanik. Ukradene su mi bile neke vizije i snovi. Ja sam bio dosta odlucan u borbi za svoje snove i vizije. I obicno ako je neko pokusao da mi ih otme, nije bilo sanse. Tu vrstu napada sam uvjek lako prepoznavao i znao sam se oduprijeti. Ali ako je neko htio da mi otme viziju, bilo je dovoljno da mi da drugu. E tu sam padao, tu sam bivao pokraden. Pokusaj gladnom psu oteti kost iz usta, rastrgnucete, ali baci mu drugu socniju, odmah ce je odbaciti. To je tehnika prevaranata i lopova.
Cesto dolaze takva iskusenja, da kada pocinjes da ubiras plodove svojeg projekta, kada pocinjes da ostvarujes svoju viziju. Dodju ti neke stvari kao nekakvi mamci. Kao oni maci za rakete koje u ratnom vazduhoplovstvu i protivvazdusnoj odbrani umiju da izbacuju oni ratni avioni, kada vide da tvoja raketa ide pravo u cilj, pravac ka uzroku tvojih problema. Oni svjetleci mamci, koji isijavaju veću toplotu od toplote motora aviona, pa time pogresno navode raketu, ne bi li je preusmjerili daleko od letjelice. Dolaze nekakvo more sitnih obaveza koje moras da zavrsis, more nekih novih promlecica, more nekih ljudi sa svojim zahtjevima. I sve to ti dodje kao nekakav mamac, da se odvratis od sustine, da se ne bavis onim sto je prioritet, onim sto je tvoj poziv i tvoja misija. Jedan drug mi je jednom rekao: Kad Djavo ne moze da te zaustavi, onda pocne da te pozuruje i da te gura u razne stvari. To je cudo kako mi se desavalo da stvari stoje mjesecima, cak i godinama, i kad uspijem da istrajem i da dodzivim preokret i proboj. Onda odjedanput desetine ponuda, desetine raznih mogucnosti. Odjedanput otvaraju se razne mogucnosti, i ako se upecas na jednu od tih stvari, vrlo lako mozes da dozivis sto mi se nekoliko puta desilo, da budem pokraden za ono sto mi je sve vrijeme bio moj osnovni zadatak, moj posao, moj san, moja vizija. Sve te druge sitne poslove i mogucnosti, mogao bi bilo ko da zavrsi, ali onaj tvoj posao, niko drugi, samo ti. I dok se bavis tudjim, neko je vec ukrao tvoj posao. Zato treba biti oprezan, budan, mudar i trezven, da prepoznas ove stranputice, da prepoznas ove zamke i mamce, da ne bi ostao praznih dzepova, sa porazom, gubitkom vizije, gubitkom svog zivotnog sna.

Коментари

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski