Пређи на главни садржај

BALTAZAR

Ne izbija mi iz glave crtani film Baltazar koji sam gledao za vikend. Priča je o jednom gradjaninu Martinu, koji je imao nesvakidašnji problem - niko ga nije primjećivao. Svima je pokušavao da skrene pažnju na sebe, mahao bi im, javljao se, pokušavao nešto da kaže, ali niko u gradu nije ga primjećivao. Čak ni neki pas kojem je lajao, ni ga primjećivao. Bio je očajan, i uputio se profesoru Baltazaru za pomoć. Čak ga ni on nije na vratima primjetio, tek nakon nekoliko zvonjava. Kad mu je ispričao svoj problem, Baltazar je odšetao po sobi i na onoj čuvenoj mašini, izbacio rješenje za njega. Dao mu je jednu lijepu knjigu, i rekao mu da je to Knjiga uspjeha. Kad je siroti Martin otvorio knjigu pred njim, ugledao je prazne stranice. Začudjeno je pitao profesora o čemu se radi. Baltazar mu reče, da svako mora ispisati svoju knjigu uspjeha.
Kad pišem ovaj blog, nisam imao ideju da pišem knjigu o uspjehu. Neke tehnike kako da zadobijemo sreću u 7 koraka i sl. Kako da pronadjemo idealnog partnera? Kako ostvariti svoje snove ili kako uspjeti?
Što više shvatam stvari u životu, sve manje cijenim uspjeh, u nekom kontekstu koji preovladava danas u narodu. Sve manje sam zainteresovan za uspjeh kao cilj, po meni je on više kao kolateral ispravnog življenja, kao posljedica i plod drveta našega života. Pa ako ispravan život živimo, ako su naši korjeni duboko u plodnoj zemlji, ako mi imamo ispravne motive, onda će i plodovi biti slatki i sočni. A ako nijesmo, onda će biti opori i gorki, pa i uspjeh izgledati kao Pirova pobjeda.
Draži su mi neki "neuspjesi" koji su me približili mojim komšijama i rodbini, nego "uspjesi" koji su mi donjeli neprijatelje i stres.
Ovaj Martin je ispisao svoju knjigu, time što je napustio grad, otišavši na neku planinu u orlovsko gnijezdo i sa jednim orlom je bacao aviončiće od listova one knjige. A u gradu, je nastala pometnja, svi su najednom uvidjeli da im nešto tj neko nedostaje. Nastala je pomama za tim nekim, koga i ne znaju kako izgleda, ali im je nedostajao i nastala je velika praznina. I da skratim, napravili su ogromni spomenik, ali nijesu znali kakav lik da stave, pa su na tabli ispisali da je spomenik podignut NEZNANOM GRADJANINU.
I to je to. Za nekog je uspjeh, ako se povučeš, ako prestaneš da se upinješ da se dopadneš svima, prestaneš da skrećeš pažnju na sebe, odeš i budeš sa nekim sa kim želiš da budeš. Mene Bog vodi na jedan način, pokazuje mi se put na drugi način, i imam uspjeha u nekim stvarima koje su meni važne, i ne mogu ti pomoći da nadješ sebe, te odgovore moraš sam potražiti, ja ti mogu dati jedan okvir, jednu Knjigu uspjeha, ali je ti sam moraš ispisati, ti si kovač svoje sreće. Možda si neko kao Martin, nebitan i neprimjetan, ali ako uradiš pravu stvar ako učiniš što trebaš da učiniš, dobićeš svoj vijenac, spomenik neznanom gradjaninu, a ja bi rekao NEZNANOM JUNAKU. Ako te ljudi i nijesu vidjeli, jeste Onaj koji može dati nešto trajnije od statue i spomenika, a to je vječno ime u knjizi života.

I poslije nekoliko godina, jednog dana, u Baltazarovu sobu, doletio je avioncic od papira. Kad ga je otvorio pisalo je
THANKS YOU
Martin

Коментари

  1. Lijepi pozdrav!

    Drago mi je da vas je zaintrigirala ova stara epizoda (sada u novom restauriranom izdanju).
    Hvala vam što ste joj posvetili cijeli post na svom blogu i naglasili njezinu baltazarsku poruku svim generacijama.

    Želim vam sretan nastavak u radu i širenju trajnih pozitivnih vrijednosti, za što se zalaže i moja malenkost.


    Vaš Profesor Baltazar.

    Povežimo se:

    http://www.professor-balthazar.com
    http://www.facebook.com/BalthazarTown
    http://www.twitter.com/Baltazar_Grad

    ОдговориИзбриши
  2. Lijep i Vama pozdrav Profesore!

    Zahvaljujem za ove divne riječi podrške!
    Svakako da ću nastaviti!

    Povezao sam se :-)

    Vaš Lav Lajović

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski