Пређи на главни садржај

TOME SAM DORASTAO

Kad vec pomenuh izazove, odnosno probleme kako neki to kazu i vide, sjetih se jedne izjave koja mi je izletela iz usta, kao da je ja nisam rekao, a bila je prava. Ali ipak počeću sa stihovima iz Gorskog vijenca, kad stari Iguman Stefan odgovara mladom Vladici Danilu:

“Ja sam prosa sito i reseto
ovaj grdni svijet ispitao,
otrovi mu casu iskapio,
poznao se s grkijem zivotom.
Sve sto biva i sto moze biti,
meni nista nije nepoznato;
sto god dodje ja sam mu naredan.”

Naime, juce u razgovoru sa koleginicom u prici o predstojecim izazovima koji nas cekaju do kraja mjeseca i kraja ove godine. Kojima se ne nazire rjesenje, jos uvjek :-), rekoh onako u vjeri: Ma uspjecemo, DORASLI SMO MU (izazovu). I uhvatih se za tu riječ, provukoh je “kroz devet voda” kao što se mast svinjska pročićava u devet voda, pa se može kao lijek koristiti. Tako I ja svoje misli, provlačim kroz rešeto Riječi Božije I drugih nadahnutih knjiga I onda ako ostane, može se služiti kao lijek. Takve stvari želim da dijelim na ovom Blogu. Naravno, svjestan sam da ne uspijevam uvjek.

Elem, da nastavim. Onima koji traže istinu, traže smisla, tragaju za odgovorima, suočavaju se sa raznim iskušenjima, koje sam pominjao u prethodnoj priči da nema ljubavi bez izazova. Ono što bih da približim I sebi I vama, je da smo dorasli svemu što nam se dešava? Da li iznenadne nesreće i teške stvari, mogu da nas izbace iz kolosjeka? Da li ću uspjeti da riješim ogroman problem koji mi se pojavio?

Nemoj da misliš da se I ja ne borim sa brigama, sa strahovima od neuspjeha, da se ne borim sa sumnjama I postavljam pitanja I sebi I Bogu: Kako će se ovo riješiti? Da li sam na pravm putu, šta činiti i kako da izbjegnem negativne posljedice?

Razmišljam, a o tome sam već nešto I ranije pisao, ako nas snalaze stvari i izazovi koji prevazilaze naše snage i moći, pa smo time osudjeni na pad I neuspjeh, zar onda Bože nisi nepravedan?! Ako smo prinudjeni da biramo izmedju dva zla, onda smo izabrali grijeh, a ako činimo grijeh mimo svoje volje onda kakva je naša krivica ? to I nije grijeh, jer smo bili prinudjeni na njega.

Ali riječi Igumana sa početka teksta, jednog od duhovnih vodja toga vremana u ovoj priči, nas upozorava, kao što upozorava mladog Vladiku, da sve što nam dolazi u susret tome smo I naredni, tome smo I dorasli. Jer ako je Bog pravedan, a jeste pravedan, neće pustiti na nas nikakvo zlo koje prevazilazi naše snage, da bi imali mogućnosti da mu se odupremo, da ga nadvladamo, da ostanemo u istini. Ako je ovo tačno, a duboko sam uvjeren da jeste (inače Boga ne bi ni bilo, ne bi bilo ni pravde ni istine), onda nemamo izgovor za laži, izgovor za strah, izogovor za grijeh.

Ali ono što sam takodje razumio, I što me iznova svaki put prene, je da na ovom putu ne možeš ostati, ne možeš se održati, ne možeš uspjeti, bez čuda! Zaista čudo nam je potrebnije nego ikad. Da, čudo mi je potrebno, vičem iz glasa, i ja ga očekujem. Ja vjerujem u čudo, jer ako je Bog pravedan, a jeste, poslaće čudo da preskočim ovu planinu koja stoji ispred mene. Vjerujem u čudo, jer vjerujem da nismo osudjeni na poraze, nismo predodredjeni za pad i grijeh. Ne trebaju nam izgovori, treba na pobjeda! Ako postoji čudo, a vidio sam ga mnogo puta u svom životu, onda čovjek može ići “iz pobjede u pobjedu”, ići dalje po milosti koja dolazi od Boga.

Znam da izgleda nekako da su izazovi sve veći i veći. Kao kad skakaču u vis, svaki put poslije uspješnog skoka podižu letvu. ALi i mi smo jači, mi smo iskusniji, mi smo dorasli novoj visini. Moramo pobjediti sebe, preskočiti svoj lični rekord, jer smo pozvani na još veće stvari, u koje ne možemo ući prije nego im dorastemo. Ali ovoj sada "visini" kažem, a i tebe ohrabrujem da kažeš: "jesi tu, jesi velika, ali sam ti dorastao!. Preskočio sam sve visine do sada, preskočiću i tebe"!!!

Коментари

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski