Пређи на главни садржај

NEMA LJUBAVI BEZ IZAZOVA

Stvarno je super Merlinova pjesma koja kaže. „Željela si ono što bog nije stvorio, ljubav a da u njoj zrna sumnje nema...“! Svakako inspirativna za ta razmljišljanje. Kako to kad je Bog stvorio svet i rekao da je sve dobro i svaršeno, da se u Edenskom vrtu našlo Drvo poznanja dobra i zla? To nas navodi na zaključak, da nema ljubavi bez izazova. Kako bi Adam i Eva, koji su imali sve u Edenskom vrtu i koji su jeli se Drveta života, jeli plodove vječnog života, kako su mogli iskazati zahvalnost i ljubav prema Tvorcu, ako ne bi bilo onog drugog drveta i zapovjesti da ne jedu ploda sa njega? Jedini zaključak je da se upravo kroz ovu zabranu stvorila mogućnost da se iskaže ljubav. Zato nije ni čudo kada Isus kaže, ako me ko ljubi, onda vrši moje zapovjesti.
Znači ako ti ili ja imamo mogućnost da se nekog odreknemo, da ga ostavimo, da ga iznevjerimo, da ga prevarimo, a to ipak ne činimo, onda se pokazuje ljubav i vjernost kao jedan od njenih najdivnijih elemenata. Kakve su to zapovjesti koje nam Bog daje? Ja sam dugo mislio da je ne čini ovo, ne reci ono, ne uzmi to, ne požli ono... Ali nije u tome stvar, taj zakon je plod Drveta poznanja dobra i zla. Postoji jedan uzvišeniji zakon koji je zakon ljubavi i milosti. To su one dvije ključne zapovjesti, koje kažu da ljubimo Gospoda Boga svojega i da ljubimo jedan drugoga kao samog sebe. I eto, više je nego jasno da se ljubav ostvaruje vršenjem zapovjesti, a sadržaj zapovjesti je isto ljubav. Tako da što god činiš iz ljubavi, dobro činiš, a ako nešto činiš nekom a ljubavi prema njemu nemaš, onda si kao činele koje ječe, praporci koji zveče tj. isprazna je i besmislena stvar koju činiš i zaludna je.
Zato kad nema izazova nema ni načina da se pokaže ljubav. Pa sada i na razna iskušenja koja me snalaze svakodnevno ne gledam kao na nešto loše, nešto što treba mrzeti i odbacivati, već bi trebao gledati sa nekom radošću. Jer kušanje naše ljubavi, učvršćuje je, raspaljuje je, čini nas postojanim i jačim. Ako gledamo sve to kao način da pokažemo onom drugom svoju ljubav, to nam daje snagu da kroz kušnju prodjemo u miru, prodjemo u radosti, iako to priznajem nikom nije milo.
To je po meni jedini ispravni pristup prema izazovima koje nam život donosi. Samo naivni, samo nezreli jadikuju nad svojim životom, govoreći „zašto me snalaze sve te kušnje i napasti“, „Ne želim to, odbijam to, odustajem previše je teško...“.
Bog nas nije stvorio kao robote, koji trebaju da izvršavaju naloge i zapovjesti, bez pogovora, bez smisla, bez pitanja, bez sumnji, bez izazova... Ne trebamo da gušimo u sebi sva ta pitanja, sve dileme, sve sumnje, da lažemo sebe, a Njega ne možemo i da hoćemo. Zato sve manje sebe osudjujem za grešne misli koje mi dolaze, da se krivim što sam kušan da nešto utajim, ukradem, slažem... Neke pustinje i izazove je Bog stvorio, da bi nas suočio sa nama samima, da bi se zapitali u čemu smo, a najviše da bi nas uhvatio za srce i približio sebi. Nema veće radosti na nebu i na zemlji, kao kad pravednik pobjedi svoju napast, svoje kušnje i vatre. Iz svega toga izlazimo kao pobjednici, izlazimo ojačani, svjesniji, osvježeni, okrepljeni i konačno pročišćeni. Čisti kao zlato što se kroz oganj pročišćava, pa sve ono što je nečistoća biva sagoreno, a zlato pretopljeno i pročićeno. Pa se izliva u nove kalupe, u nakit i ures, koji služi za posebne prilike.
Zato prihavtimo izazove koje nam život donosi, prihvatimo ih sa radošću, prihvatimo ih otvorenih očiju i ne bojmo se. Ko odustaje, ko se predaje, ko posustaje i ne ustaje, nije duhovni borac, nije ljubavnik, nije dostojan da vidi Nebo.

Коментари

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski