Пређи на главни садржај

ZAVRŠITI ZAPOČETO

Na Blogu ćeš naći roman koji sam započeo a nisam završio. Imam još veliki broj stvari koje mi stoje nezavršene, projekti, investicije. Moram priznati da sam se sa ovom lekcijom ZAVRŠITI ONO ŠTO ZAPOČENEŠ suočavao gotovo čitavog života, i učio je svaki put iznova. Nekad neuspješno, a sad sve češće uspješno.
Jedan sam zaključak mogao da izvedem, da je lakše započeti projekte nego ih dovšiti. Za početak ti je dovoljna tvoja volja, a za završetak Božija milost i čudo. Nekako, u našoj je vlasti da pokrenemo neke stvari, a u Božijoj da ih ostvarimo. Posebno neke bitne i životne projekte, nisam uspjevao da nez nekog čuda, „spleta sretnih okolnosti“, ili neočekivane pomoći drugih, da privedem kraju.
Uvidio sam da nisu teškoće one koje opredjeljuju nečiji uspjeh. Jer svakom je teško, gotovo podjednako. Ali jedni istrajavaju i uspjevaju, a drugi se gube, odustaju pa zato doživaljavaju neuspjeh. Sjećam se tačno vremena, kada se lomilo na mom studiranju, kada sam kao na onoj prevojnici izmedju dva sliva, mogao da odem na drugu stranu i da ga nikad ne završim, a slomio sam to u sebi, i nastavio, i uspješno u roku okončao fakultet. Znao sam mnogo njih koji su odustali, i koji govore, „OSTALA SU MI DVA I DIPLOMSKI“... Kad to pomenuh, danas sam baš na poslu pričao stari vic na ovu temu: „Kad se sin vratio iz Beograda, poslije 8 godina pokušaja da da uslov za drugu godinu pravnog fakuteta, i rekao ocu: „Vidji, ja više ne mogu, stvarno, napuštam fakultet!!!, a otac mu na to: „Ti kako god hoćeš, a ja i djed ti nećemo da odustajemo, zaisto!“. Nego da se vratim na temu, ko je ostvaruje uspjeh i završava započeto?
U ovome se razlikuju oni koji su „uspješni“ od onih „neuspješnih“, nije u tome što su ovi prvi sposebniji od ovih drugih, već zato što su ovi prvi istrajni i ZAVRŠAVAJU ONO ŠTO SU ZAPOČELI. Tako je i kod onih koji su lideri. Lideri su oni koji ZAVRŠAVAJU ONO ŠTO SU ZAPOČELI. Takve ljude slijede drugi. Kako će te slijediti neko ako si onaj koji nešto započene, uradi par stvari, najavi velike rezultate, najavi kule i gradove, zaintrigira druge koji počnu da ga slijede, a on poslije nekog kratkog vremena, započinje neki drugi projekat, i opet velike najave, velike riječi, obećanja. A šta je sa onima koji su ga počeli slijediti, jednostavno se gube, dezorjentišu, i odlaze svak na svoju stranu. Takvog više teško da ćeš opet pridobiti za sebe.
Pa i ovaj moj roman, koji stoji, opominje me da nisam ZAVRŠIO ZAPOČETO. Svaki dan odlazeći na posao, prolazim pored kuće jednog prijatelja, sa kojim sam započeo jedan investicioni projekat, koji stoji, zbog ovog, ili onog, zbog krize, zbog kredita itd...šta god da je, ali NISAM ZAVRŠIO ZAPOČETO.
Ali taj nedostatak volje da se istraje, tu nesigurnost, to premišljanje, to kolebanje uslijed nevolja, koje su kao po pravilu dolazile pred sam kraj nečega što treba da se efektuira, sa tim se i danas borim. Vjerovatno sa time se svi suočavamo na putu ka uspjehu. Koliko sam samo puta čuli od uspješnih ličnosti, da je formula za uspjek VJERA U ONO ŠTO RADIŠ I ISTRAJNOST DO CILJA. To je kao formula H2O, koja se sastoji od dva elementa VJERE i ISTRAJNOSTI.
A ta snaga se krije negdje u nama, neko je zove NADČOVJEČANSKA SNAGA. To je ona snaga, koja se javlja, kad si potpuno malaksao... To je ona prkos koji se budi, kada zamire svaka nada... To je ona odlučnost kada te svoga obuzima strah... To je onaj stav da ću uraditi ono što sam obećao, makar se zemlje prevrnula... Jer tek kada stanemo svim svojim snagama, svim svojim srecem, svim svoim umom iza onog što smo obećali, što smo dali riječ... da naše Da bude Da, da naše Ne bude Ne... onda osjetimo da se u nama budi jedna Sila koja je kadra pokrenuti planine koje stoje pred nama, koja je kadra da završi ono što smo započeli... Kada pobjedimo sebe u toj nesigurnosti, kada pokažemo odlučnost i vjeru da ZAVRŠIMO ONO ŠTO SMO ZAPOČELI, vidjećemo kako se čuda dogadjaju.
Stalno me opominje jedna priča, koju sam čuo prije 10 godina, o momku koji je odlučio da kopa zlato i koji je kopao na mjestima na kojim su drugi odustali. Desilo se da je najaču zaltnu žilu našao na samo pola metra kopanja, na mjestu na kojem su drugi odustali i bankrotirali, na kojima su kopali, kopali, ali pošto nisu u nekom roku koji su postavili u svojim glavama uspjeli, oni su odustajali, nisu imali vjere da nastave dalje, a pravo bogatsvo je bilo na samo korak od mjest gdje su odustali.
A često, to je ono mjesto krize, mjesto loma, kao kad je Kolumbo pre samog pronalaska Amerike, doživio silnu pobunu na brodu, jer se svim članovima posade učinilo suludim nastavak puta, jer su zalihe hrane i pića, pala ispod svakog minimuma, koji im je bio dovoljan za povratak. Dok su oni gledali u zalihe za povratak i u zalihama tražili sigurnost i spas. Kolumbo je je gledao ispred, i vjerovatno nije nikad razmišljao o povratku, jer je vjerovao da će naći ono šta je krenuo naći. Tu tanku liniju „smrti“ mogu preći samo oni koji vjeruju da će naći život na drugoj strani. Oni ne prave zalihe za povlačenje, oni ne prave odstupnicu, ne traže izgovore, oni su spremni da se bore, da umiruju pobune, da donose teške odluke, da se nastavlja dalje putovanje, DA SE ZAVRŠI ONO ŠTO JE ZAPOČETO, znajući da je u mojoj vlasti bilo da krenem ka onom u šta vjerujem, jer znam DA HTJETI I MOĆI DOLAZI OD GOSPODA.

Коментари

  1. Istina. U tvojim pricama se lako covjek pronadje. Za zavrsni korak treba dodatna snaga i mnogi tu zapnu...ali ako vjerujes da ces dobiti tu snagu i nastavis, prosto se iznenadis kako se odjednom klupko razmota...

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski