Пређи на главни садржај

LUČA MIKROKOZMA

Usta govore od onog čega je puno srce. Ne možemo reći da nekoga volimo ako mu to nismo rekli ili djelima pokazali. Jer koja je to ljubav koja nema svoj izražaj, ne proizvodi djela ljubavi. Kako možemo reći da nekog ljubimo ako mu stalno prigovaramo, ako ga stalno kinjimo, tražimo da nam uradi ovo ili ono što mi volimo. Kakva je to ljubav, kada nema darova ljubavi, ona je kao drvo bez listova, kao smokva bez plodova, razgolićena i jalova.
Zato reci svojoj dragoj da je voliš, da ti je jedina, da je najljepša, tvoja mezimica. Reci joj svaki dan, iznova i ne reci: „Pa to ona zna, zna da je volim“. U ljubavi se ništa ne podrazumjeva i ne prećutkuje. Reci da ti je ljubav tvog života, da ne bi mogao bez nje ili njega ovaj dan. Reci joj da ti nedostaje, svaki pogled koji je upućen drugom, da si je željan kao jutarnje rose, kao što žedja suva zemja za proljetnjom kišom. Reci joj da je posebna i neponovljjiva, da voliš kako ti govori, kako ti se smije, kako hoda i miriše.
Reci svome djetetu da je ljubav tvog života, da ti je prva radost, spevaj mu pjesmu uspavanku samo za nju ili njega. Reci mu da ti je vrlo važno, da si ga upravo takvog želeo, i da je bolje od najsmelijih snova i želja koje si imao. Reci mu da je posebno. Podari ga onim što vidiš da mu je stalo, što i ne smije da ti traži. Saslušaj ga i utješi, pokaži mu pažnju i zagrli ga čvrsto i dugo. I ne reci: „zna ono da ga ja volim“, da ne bi čitav život išlo iz ruke u ruke, za šaku ljubavi i par sladunjavih riječi. Da ne bi klečalo pred nekim za malo pažnje i mirilo se sa udarcima i šikaniranjem.
Reci svojim roditeljima da ih voliš i ne reci „Pa znaju oni da ih ja volim“. Reci im da su ti veoma važni. Zahvali im za sve što su učinili za tebe. Reci im to glasno. Jer kad umru, možda ti bude žao, što to nijesi činio, svaki put kad bi te na vratima čekali. Posjeti svojeg starog roditelja, posveti mu pažnju kao svome djetetu. Saslušaj ga iako si tu priču po stotinu puta čuo. Saslušaj ga kad ti se jada na svoje bolesti. Izvedi ga u šetnju i povedi u kafić ili slično mjesto koje nikad nije vidio. Jer možda ti bude žao kada ne budeš imao više prilike.
Reci svome Bogu da ga voliš. Reci mu da ga ljubiš svim svojim srcem i svom svojom dušom, i svom svojom snagom. I da nemaš druge uzdanice od Njega. Reci na glas i ne ćuti. I ne reci: „Pa zna on šta je u mome srcu. Ispovjedi svoju vjeru i ne prećutkuj i ne stidi se. Jer koji ispovjedi svoju vjeru taj će biti spašen. Ne kaži da imaš vjere sam za sebe, jer kakva je to vjera ako nema svoj izražaj u djelima ljubavi. Ljubavi prema nemoćnima, prema sirotinji, prema napuštenim udovicama, prema kopiladi, koje je ovaj svijet odbacio. A On te poziva da pokažeš ljubav prema onim malima, jer reče ko primi jednog od ovih malih ka de Mene prima, neće mu plata izostati jer neki primajući ovakve neznajući andjele Božije su primili. Neće im plata izostati.
Ispovedi i pokaži svoju ljubav prema bližnjima svojim, pa ćeš ispuniti sav Zakon i vse Proroke. Ispunićeš sve norme, običaje, tradiciju, uzuse. Praktično i glasno pokaži svoju ljubav pa nećeš pitati. „Šta sam trebao učiniti, nije mi jasno“.
Ljubav je kao vatra ognjišta u tvojemu srcu, i ne reci, nekad je gorjela, nekad je bila silna, a evo sad se gasi. Raspiruj je svojim izjavama ljubavi, jer svaka riječ, poklon i pažnja je jedno drvo novo u ovom ognjištu ljubavi, koja će podići novu vatru, raspaliti plamen. To Ognjište je, ono koje ti utrobu greje i čuva. Jer Vatra čuva umornog putnika u divljini od noćnih zvjeri, koje se plaše ove Vatre i bježe daleko. Ova će te Vatra čuvati od iskušenja, od nekih tinjalica, koje te mame i koje ti nude svoju „ljubav“ za sitne usluge. Raslaljuj svoju ljubav, raspaljuj svoju vjeru, jer čuvaće te u tamnim godinama koje dolaze, kada ljudska podrška izostane, kada je svuda mrak kao u tunelu, kada kažeš nisu mi mile. Ova će ti Vječna vatra voditi. To je Luča mikrokozma, koja će gorjeti iznad tvoje glave, koja će dušu tvoju tješiti, krijepiti i koja će ti pokazati Put.

Коментари

  1. Kad je tata dosao na selo da se pozdravi sa nama prije odlaska u banju, tu noc sam dugo ostala budna u krevetu razmisljajuci o tome kako nikada nisam izasla sa njim u setnju do grada, sjela u neki kafic i ispricala se kao sa dobrim drugom i dugo sam u krevetu plakala i molila da se sto prije vrati da ispravim tu gresku, kao da sam znala da ga nikada vise necu vidjeti...

    ОдговориИзбриши
  2. Zao mi je vrlo...Meni se to desilo sa veoma dobrim prijateljem, i danas zalim za stvarima koje mu nisam stigao reci....ima jedan princip kod duhovnih stvari, a to je njihova hitnost. Jedino vrijeme je to danas i odmah koje imamo da bi uradili prave stvari...
    Zelim da te ohrabrim da danas i odmah nastavis da pokazuje svoju ljubav prema djeci, prema svome dragome, prema prijateljima, i svima koji si tu na srcu i koji su ti blizu. A što se tiče tvoga oca, imao bih ti samo reći da postoji jedan nebeski Otac Vjecni, kojeg i veceras mozes pozvati na veceru i reci ono sto si mislila reci svome zemaljskom ocu, kao najboljem drugu... On ce naći načina da te utješi, siguran sam...

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala ti! 1.septembra se puni 19 godina od tada i ja sam naucila tu lekciju. Vazila sam za osobu koja cesto obraduje svoje drage rodjake u godinam iznenadnom posjetom, "bas kad su pomislili da su ih svi zaboravili"...Na zalost, kako goodine prolaze tako, cini se, i vrijeme se zahuktava i ja se sve rjedje nadjem vremena da obidjem neke drage ljude...Nekako smo se olijenili i svima nam je lakse da se "vidimo" poslije ponoci na fb-u...
    Srecom, nikad ne zaboravljam da svakodnevno kazem svojoj djeci da ih volim, obozavam, da su najpametnija i najljepsa na svijetu...
    Sto se Vjecnog Oca tice, moram priznat da ne pratim vjerske obicaje i nisam vjernik, ali sam, cini mi se, "oduvijek", osjecala da je sve JEDNO ida smo svi mi i sve oko nas u tom JEDNOM, no i dalje mislim da Bog nije zelio da se mi time previse okupiramo, vec da to "uzmemo zdravo za gotovo" i uvijek svjesni toga nastavimo dalje da otkrivamo ljepotu onoga sto je stvorio...

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala i tebi sto si podjelila sa nama jednu takvu stvar iz svoje proslosti... To je oplemenilo ovaj moj blog!
    Ziva istina, toliko je malo vremena, ali i sebe opomisnjem ovim blogom, mozda i najvise, da ne zaboravim ovu lekciju o tome da se ljubav svaki dan iznova mora zalivati, podgijevati, rasplamsavati, da bi je sačuvali!

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski