Пређи на главни садржај

PJESMA RUGALICA

U životu sam nažalost bio nekoliko puta u prilici da doživim zastrašivanje od nekih ljudi. Dobijao direktne pretnje, sms poruke, pisma. Naravno postoje i druge vrste zastrašivanja, koje nijesu tako vidljivi, već se nalaze u našim glavama, prolaze nam kao neke slutnje, noćne more, crne misli, pa vidimo svoje namilije u sanduku i neke nemile scene nam prolaze pred očima. Siguran sam da je puno onih koji su bile „žrtve“ sličnog zastrašivanja. Pitamo se šta da uradimo u takvim situacijama.
Ja volim starozavjetne priče, koje uvjek za mene kriju neke dobre savjete i pouke. Jednu takvu sam juče čuo, koja nam može pomoći za ovakve situacje. Radi se o 8 vijeku p.n.e. Asirija je u to vrijeme bila rastuća svjetska sila, uspjela je da porobi sve pokrajne i države u gornjem toku Eufrata, i krenula je da osvaja sve i južno duž toka Jordana. Pale su sve države, palo je i sjeverno izrealsko kraljevstvo, čak i neki djelovi Jude (južnog izrealskog kraljevstva). Od te vijesti, krv u žilama se sledila pravednom kralju Ezekiji i čitavom narodu Jude, koji se sklonio u Jerusalim. U njima je nestalo hrabrosti, posebno kada je velika vojska došla ispred zidina Jerusalima. I onda Stiže pismo Ezekiji puno prijetnji i drugih laži, kako bi se obeshrabrio i predao pred vojskom, koja nije znala za poraz do tada.
Mene ovo podsjeća na mnoge situacije u našim životima, kada dobijemo vijest o nekoj „neizlečivoj bolesti“ kod naših najbližih, ili neke prijetnje o aktiviranju hipoteke nad kućom u kojoj živimo, ili druge neke situacije koje mogu doći u našem životu.
I onda je došla riječ od Gospoda preko jednog od najčuvenijih proroka starog zavjeta, proroka Isaije. Svodi se na sljedeće:
1. DAT JE NALOG NARODU DA NE ODGOVARA NA PRIJETNJE vojskovodje Asirije koje je ovaj svakodnevno izgovarao ispod zidina opsjednutog grada,
i drugo što mi je posebno ostalo upečatljivo, riječ
2. SMIJE TI SE I RUGA KĆI JERUSALIMSKA, NEĆEŠ TI UĆI U OVAJ GRAD I NEĆE TVOJE KOPLJE DOĆI DO ZIDINA
Smijeh je silno oružje protiv svakog pritiska i napetih atmosfera. Mene ume da spopadne kao neki „bolesni smijeh“ a zapravo to nije bolesan smijeh to je ispravan stav prema zastrašivanju. Treba mu se narugati. A šta mi radimo? Mi se rugamo onima koji su slabiji od nas, njima se ne pravdamo i ne umiljavamo. Prema njima pokazujemo silu. A trebamo upravo obrnuto činiti prema slabijima pokazati razumijevanje i strpljenje. A trebamo se narugati siledžijama, koji zastrašuju na pravdi Boga. Da im otvorimo osjeh u kojem se vidi 8 zuba i da mu se narugamo u lice... Da im glasno kažemo „HAHAHAHAHA“, i sa njima nema polemike, nema ubjedjivanja, nema šta da mu se pravdamo, jer silnik se ne da umilostiviti, njemu se treba oduprijeti bez straha. Pa mu onda jasno staviti do znanja da to što je naumio neće se desiti. Jer kao u ovoj priči što se desilo, onda je Neko drugi bio bitku za Jerusalim, ujutru je došla pošast i desetkovala neprijatelja, koji se bez borbe povukao od zidina i vratio kući. Ko u Istini stoji, Ona ga oslobađa od svakog ropstva. To sam se osvjedočio za sve ove godine, jer ništa se nije desilo od svih onih silnih pretnji kad god sam ovako postupio. U radosti je naša snaga.. Ko izgubi radost "skrati mu se sila",pise u Pismu.. Zato izaberi da ne se ne rugaš slabašnom, već se nasmijmo u lice onome od koga neko zastrašivanje dolazi , a možeš mu otpjevati neku pjesmu rugalicu, zajedno sa mnom.

Коментари

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski