Пређи на главни садржај

OSMJEH (ISAK) DJETE OBEĆANJA

Juce sam imao snažan napad „realnosti“. To su sve one informacije, pretnje, činjenice, cifre, koje dolaze pred vas, koje vam hoce reći: „nema izgleda za uspjeh“, „nema nade“, koje vas žele obeshrabriti, da odustanete od vaših planova, ciljeva i projekata. Koje kažu, ako ne učinitete to i to, mi ćemo protiv vas uraditi to i to, blokiracemo vas, zaustavicemo vas. Na svaku vasu ideju, planove, i projekte, vrte glavom u nevjerici, pricaju u grudi, mrmljaju.
Uhvatio sam sebe da sam poslije jednog od tih sastanaka, poceo da se smijem i odmah mi je bilo lakse. Ali teret odredjene brige, ipak je stajao, dok nisam predveče počeo da pjevam opet onu duhovnu pjesmu „Rodjeni za Pobjedu!“ o kojoj sam pisao u nekom od ranijih postova. Koja dalje kaže „da oni koji koračaju u Hristu, idu iz Pobjede u Pobjede, iz Slave u Slavu.“. Počeh da se smijem iznova, kao da je pisana za mene „da idem .... U POBJEDU“. Poceh da se smijem, i smijem, „PA JA SAM U POBJEDI, ha, ha“ i onda kao da je sva ona muka odjednom spala. Jednostavno se sljuštila sa mene.


Zar nije SMIJEH najbolji LIJEK. Lijek protiv briga, lijek protiv depresije, lijek protiv crnila. Fantastično je što je besplatan, što nam je uvjek tu u ustima, ne moramo da idemo po njega na kraj svijeta niti da idemo na nebo. Čitao sam da su neki terapeuti došli do zaključka da isti ovaj efekat proizvodi onaj smijeh na silu, smijeh bez razloga i smijeh bez povoda. I to je ono što sam mojoj ćerki objašnjavao, kad je dobila predivno štene prošli mjesec. Da su najbolje stvari u životu, i najvrijednije, one koji smo dobili „za džabe, za koje nijesmo morali novcem da platimo“. Ne možemo dobiti dijete, zdravlje, ljubav, spasenje duše za neke novce.
Ali nije sve tako jednostavno, kao što se čini. Stvari su „malčice drugčije u praksi“. Ispričaću jednu fundamentalnu priču o Ocu naše vjere i njegovom Sinu. Ne znam koliko ljudi znaju da je rodonačelnih svih današnjih Jevreja i Muslimana, ali i Hrišćana isti čovjek: ime mu je Avraam. Imao je dva sina, jednog od robinje Ismaila koji je nastao kao plod njegovih sumnji i nestrpljivosti da sačeka svog obećanog sina, pa je legao sa robinjom i dobio naslednika. Od tog Ismaila je nastao čitav arapski, odnosno muslimanski svijet današnji. A onda došao je Anđeo Božiji koji je njemu i njegovoj ženi Sari, rekao da će za godinu dana dobiti sina obećanog. Ona se na to nasmijala, jer je bila starica a njen muž stogodišnjak. Nasmijala sa jer nije mogla ni da zamisli kako će se to desiti. Ali zaista uskoro je zatrudnela i dobila sina na vrh godine dana. Kome su dali ime ISAK (osmjeh) jer se nasimijala u trenutku kada su sve nade bile zamrle, kad je njena materica bila mrtva, kad je bilo nemoguće da se ostvari ono što su čekali čitav svoj život...
O tom smijehu govorim, o smijehu koji nastaje u krajnjem beznadju. Koji je plod obećanja, koji nije dijete robinje i onog robovskog mentaliteta, koji donosi nestrpljenje i naša navjera. Ne, to dijete je plod duha, plod slobodnog čovjeka koji je spreman da vjeruje u Pobjedu, iako je čitava realnost govori, da je to nemoguće, da je protivno prirodnom – naravnom. Taj Smijeh kao plod nadnaravnog, onog što očekujemo kao čudo, a ne kao prirodni tok atrofije koja se dešava svuda oko nas.
Taj ISAK (SMIJEH) je ono naše duhvono dijete, ako smo oni koji vjerujemo, koje će nam omogućiti trajanje u vječnost kao što je i Avramu omogućio. Osmjeh kao lijek i kao oružje protiv svih crnila koji nas obasipaju sa malih ekrana, iz raznih novina, naših preduzeća, skupstinskih klupa, iz naseg komsiluka i nase rodbine. Osmjeh vjere koji ti daje snagu da nastavis dalje i kada činjenice suprotno govore, kada biologija i razum ti donose strah, konfuziju i suze. Smijeh zato što smo mi „Rodjeni za Pobjedu“ na za propast, rodjeni za Život, a ne za smrt.

Коментари

Популарни постови са овог блога

MED I MASLO

U vojnoj školi smo često za doručak dobijali onaj slatki obrok - hljed, maslo i med uz čašu mlijeka. Jelovnici nisu slučajno radjeni, već su bili produkt stručnjaka nutricionista, koji su sve planirali do perfekcije. Da dobijemo taman toliko hranljivih materija potrebni za rast i razvoj mladića našeg uzrasta. Imali smo četiri obroka dnevno. Drugo je pitanje jesmo li mi voljeli da jedom tu hranu, ali od te hrane niko nije bio ni mršav ni debeo. I imali smo dovoljno snage za fizičke i druge napore. Nego da se vratim na priču o medu i maslu. Oduvjek se smaralo da su med i maslo hrana bogova. Ima toliko nekih paganskih priča u našim krajevima o gorskim vilama koje su navodno jele med i maslo. Kako se dobija ova "božanska hrana". Med se vadi iz košnice, odnosno saća u posebnom trenutku. Ne smije da curi iz ćelija, jer to znači da još nije zreo, a ne smije ni da prezrene odnosno previše ostane u ćelijama, jer se stvrdne i ne može se vrcati. I onda kad dodje pravo vrijeme, uzimaju

Blago tome ko dovijeka živi

Danas postadoh svjestan kad je ugledah na pločici ispod zidne mesingane biste Njegoša, koja decenijama visi na zidu našeg porodičnog doma, da sam odrastao uz izreku "Blago tome ko dovijeka živi imao se rašta i roditi.". Svakog dana ove bi se riječi , krajickom oka kao kakvim laserom, urezivala u moju podsvjest kao u mesing iz kojeg je izlivena ova bista. I nije slučajno baš nju otac odabrao i platio 50.000 onih jugoslovenskih dinara, jer j vjerovao Njegosu i zivio ovu njegov čuvenu izreku Vuka Micunovica iz Gorskog Vijenca. Pokušavao je moj otac da svojim zivotom ucini i da više od sebe. Nesto sto ce ostati da zuvi van njegovog vremena. Vaspitavao je brata i mene po tom nekom izgubljenom viteškom kodeksu, mada i sam tragično osvjedočen da svo ovo vrijeme ne traži ni vitezove ni plemenite ratnike. Pa ih zato i ne dobija, vec naprotiv, kao da i ih prezire, odbacuje i progoni. Nema mjesta danas za vječnost, za Boga i za Njegove sluge. Nema ni megdana za junake potput onih iz

Nepomenik

Ako hoćete da rješavate probleme morate ih nazoviti pravim imenom. Svako ima probleme, neko veće, neko manje, ali ono sto sam primjetio u Crnoj Gori ne usuđuju da ih imenuju, čak smišljaju neke zaobilazme fraze ili nadimke za svoje probleme, valjda da ne bi "prizvali zlo" ili da ga učine manje ozbiljnim. Kao da će tako da nestane.  Kad govore o zlu tj davolu kažu Nepomenik. Pa kad govore o bolestima ili nesrećema, govore tiho, ustaju smjesta, ili izgovaraju "pu, pu daleko bilo", "ne pominjalo se". Isto tako npr. kancer umiju da nazivaju "ono najgore".. Vjerujem da je to povezano s našim paganskim vjerovanjima, koji su vjerovali da u drveću žive duhovi, te su stabla bila važan dio religioznih obreda.  Otud ono kucanje po drvenoj površini usred razgovora "da ne čuje zlo", koje tako često čujemo . To nema veze sa istinskom hrišćanskom duhovnošću, ne samo zato što je grijeh bojati se zloga jer u Isusu Hristu mi imamo vlast nad svim demonski